fredag den 18. september 2009

Hjernen restituerer

Der er ikke kun fysiske skader efter et 6D løb. I hvert fald ikke i mit tilfælde. Jeg føler mig mentalt drænet og har pt. ikke den store lyst til at træne. Jeg ved, at det bare er en fase. Hjernens restitutionsfase :-) Så selv om jeg ikke får trænet ret meget, ved jeg, at det kun er et spørgsmål om tid, før lysten igen indfinder sig, og så er det jo fint, at trænings- og konkurrenceplanerne allerede er klar. Det kan selvfølgelig godt bekymre mig lidt, at jeg skal løbe marathon næste søndag, men jeg må jo bare håbe, at der er en venlig løber, der vil trække mig igennem. Læser du dette Niels? ;-) Aftenens restitutionsprogram: middag og italiensk rødvin i ultraløberselskab. Nogle restitutionsplaner er bedre end andre :-)

5 kommentarer:

  1. Hej,

    Lyder som en mægtig plan.
    Det faktum at du drømmer lidt om triatlon, betyder det ikke at lysten til udfordringer og træning, så småt er ved at indfinde sig?

    Du mangler jo blot at komme i gang med svømningen... så er det faktisk tri-træning du har gang i ;)

    Hver ting til sin tid, jeg tror det er rigtig sundt og godt du giver dig selv lov til at hvile på laurbærene, og at du vil løbe et rigtig godt marathon løb!

    God weekend
    Karina

    SvarSlet
  2. Tri-træning? Lige nu vælger jeg at kalde det alsidig træning ;-)

    God weekend :-)

    SvarSlet
  3. Hej. Italiensk rødvin er den perfekte restitution!!!!

    Sidder her med sommerfugle i maven da jeg debutere på marathon distancen på søndag (hca).

    Lasse

    SvarSlet
  4. Hej Lasse

    Der er ikke ret meget, der slår følelsen, man har, når det første marathon er fuldført, så glæd dig :-)

    Jeg vil ikke ønske dig held og lykke, for at løbe marathon har ikke noget med held at gøre. Hvis du har passet træningen og spist fornuftigt (det inkl. ikke et par fl. rødvin aftenen før, men gerne bagefter ;-) ), så skal det nok gå godt. Bare tag det roligt i starten...

    Jeg vil ønske dig og alle andre debutanter i Odense og Berlin et rigtig godt løb i morgen. Nyd det :-)

    SvarSlet
  5. Så blev man marathonløber!!!!! kom dog ikke under de 4 timer men det var en super oplevelse!!! Min næste bliver nok Rudersdal 14 nov. med Tor og slænget:-)

    Lasse (marathonløber)

    SvarSlet