mandag den 7. september 2009

Forsættelse nr.1

Gæster under løbet: Vi var, modsat mange af vores konkurrenter, taget afsted uden hjælpere. Det var derfor en stor opmuntring, da Peter Bøgevig dukkede op onsdag til fredag. Han løb selv 24 timers løb, men da han kun skulle løbe 100 km som træning mod Mors 100 miles om 3 uger, hjalp han den resterende tid. Mette og Morten Pilgaard dukkkede overraskende op om torsdag. De skulle bare lige over og hilse på os, så de havde taget en endagstur fra Ålborg til Göteborg :-D Det betød mange opmuntrende ord og pommes frites - ahhh Torsdag aften ankom Kim Rasmussen og Henrik Hoffensitz fra Bornholm. De var en stor hjælp for alle de sidste par døgn; specielt for Lars der kæmpede for den nordiske rekord. Desuden fik jeg hilst på Lennart Skoog, som jeg i bar træthed ikke kunne genkende fredag morgen. Godt han ikke tog det ilde op! Lørdag efter løbet hilste jeg på Erik Nossum, som jeg havde mødt under vinterens træningspas på Bislett. Han skulle løbe 24 timer med start kl.12. Støtte hjemmefra Det var skønt at modtage sms hjemmefra, når jeg havde et lille hvil :-) Desuden fik jeg nogle af hilsnerne fra bloggen via Maren. Og så var der jo kagen!!! Torsdag eftermiddag kom der pludselig en lille lagkage fra vores landsholdskollega Vagn Kirkelund. Den blev bragt ud fra en konditor i Göteborg. Det var bare en optur af de store :-) Ny dansk rekord Da jeg tog hjemmefra, troede jeg, at jeg var den første danske kvinde, der løb 6 dages løb, hvilket betød, at jeg automatisk satte dansk rekord, men da Bøgevig kom, fortalte han mig, at Jan Andersen havde fundet en gammel rekord på ca. 330 km frem, sat af Caroline Aistrup. Det betyder ikke noget for mig, om jeg er den første eller anden kvinde, der løber 6 dages løb, men det kom til at betyde noget, at jeg fik informationen om rekorden. Jeg var nemlig så heldig, at Peter kom med oplysningen, da jeg var på 327 km, så jeg fik lov at opleve den fantastiske følelse af 'yes, nu er rekorden MIN', da jeg passerede 330 km kort tid efter. Det kan man godt blive lidt høj af ;-) Den endelige rekord blev på 588,564 km. Tæt på de 600 km, jeg havde håbet på, så jeg er meget tilfreds. Der skal jo være plads til forbedring ;-) At komme i bad Der var opsat en trailer med 3 toiletter/bad. Den var opvarmet - skønt :-) Jeg havde ikke på forhånd planlagt, hvornår jeg ville gå i bad. Løberne i topstriden er ikke i bad i 6 døgn! Hver en pause, de holder, bliver brugt på at spise eller hvile. Jeg var ikke i bad det første døgn, hvor tingene kørte godt, men efter det andet døgn var jeg mentalt slidt, og jeg valgte derfor at prøve at bryde de negative tanker med et bad, og selv om det kostede 1 time på banen, så gav det så meget igen mentalt, at timen var godt givet ud. Nyvasket og i rent løbetøj var jeg fuld af ny energi. Det lærte mig, at en time, man i princippet tror er spildt, faktisk kan være en investering, som kommer flerfold tilbage. Mere følger...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar