lørdag den 19. september 2009

De løber og løber

Der er mange danskere i ilden denne weekend. Den store ultrabegivenhed er Mors 100 miles med 40 singleløbere. Det er desværre kun muligt at følge 10 udvalgte løbere online, og uheldigvis er landholdsløber Ole Karlsen ikke en af de chip-bærende løbere. Det ville have været spændende at følge duellen mellem ham og den rutinerede triatlet Frederik Lassen. 3 stærke løbere fra Ungarn er med, og de har lagt sig i førerposition, men lad os se, hvad der sker efter 60 km, hvor bakkerne for alvor begynder! Berlin Marathon (Danmarks næststørste marathon efter deltagerantal) og HCA Marathon i Odense vil rumme mange debutanter. Det første marathon er meget specielt, så jeg håber, alle får en super oplevelse :-) Selv smånusser jeg stadig. Justerer lidt på træningsplanen efter råd fra Maren (min vikar). I stedet for at svømme selv melder jeg mig til et hold i crawl gennem svømmeklubben. Jeg kan godt svømme crawl til husbehov, men de 625 kr., det koster at følge et hold i ½ år, er sikkert godt givet ud. Så kommer teknikken på plads - og jeg kommer (forhåbentligt) afsted ;-) I morgen skal jeg på endnu et heldagskursus gennem DGI: 'Kursus 1' i løbetrænerudd. Her skal jeg bl.a. lære om intervaltræning. Håber på nogle gode imput, for den del af træningen er ikke min stærke side. Faktisk har jeg ingen 'interval-side' :-/ Jan A. har spurgt efter 'mellemtider' på 6 dages løbet. Jeg har skrevet til Mika Timing, om de kan ses nogle steder, men jeg tror det desværre ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar