mandag den 7. maj 2012

Weekendens 10K

Jeg må have glemt hjernen hjemme, da jeg tilmeldte mig I FORM-løbet 10K, som finder sted på lørdag, for det er dagen før, jeg skal løbe 10K i Hørsholm. I forvejen er jeg ikke specielt glad for at løbe 10K, men jeg gør det for at få nogle ture, hvor jeg bliver presset til at løbe hurtigt, hvis man kan sige, at 10K på 46-47 min er hurtigt, men det er hurtigt for mig. Årsagen til denne 'fejl' er, at jeg tilmeldte mig løbet på Frederiksberg via Novo Gruppens Løbeklub på arbejdet uden at tænke på, at jeg for et stykke tid siden havde tilmeldt mig løbet i Hørsholm. Det skal selvfølgelig nok gå, for jeg kan jo bare løbe en ene tur stille og roligt, men det passer bare dårligt med weekendens lange træningstur.

Men løbe skal jeg jo, og jeg er sat i første startgruppe til I FORM-løbet med start kl. 14.00. Herligt for så kan jeg komme hurtigt hjem med toget. I Hørsholm er der samlet start for 10K-løberne, så det er bare at stå i forreste række, selvom jeg ikke er den hurtigste - og dog, for sidste år gik jeg overraskende hen og vandt dameklassen. Dette løb er nemlig i høj grad et lokalt løb med fokus på at få Familien Danmark ud at løbe.

I forbindelse med Copenhagen Marathon afholdes der om lørdagen mini-marathon, og præcis som sidste år skal jeg overrække medaljer til de små poder. En skøn dag at være hjælper på :-)

3 kommentarer:

  1. Er Hørsholm løbet ikke også på lørdag?

    Jeg bor i Vejle men er med da jeg alligevel er i området.

    Er lige faldet over din blog, den skal følges:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har lige set du har opdaget det:-)

      Slet