lørdag den 19. maj 2012

Gamle noter

Jeg har fundet nogle gamle noter frem. Jeg har gemt de 2 træningsplaner inkl. kommentarer, jeg lavede sammen med Jesper Olsen i 2008, først til DM 24H på Bornholm, hvor jeg løb 188,947 km og kvalificerede mig til landsholdet. Den anden plan var til VM i Seoul , som blev en trist oplevelse, fordi jeg måtte stoppe nogle timer undervejs pga. smerter i lænden. Her afslører træningsplanen en 'detalje', jeg havde glemt: at jeg fik nye smerter fra lænden, måske diskusprolaps, kun 12 uger før mesterskabet, og vi måtte rette planen til og nedsætte træningsmængden og intensiteten, men jeg har stadig den oprindelige plan.

Det positive er, at planen til DM kun gik over 12 uger inkl. 2 ugers nedtrapning og alligevel rakte det til et godt resultat. Omkring VM-planen, der går over 15 uger + 2 ugers nedtrapning, er jeg på fuld højde træningsmæssigt som i 2008 på samme tidspunkt og kan derfor gå direkte ind og bruge denne plan. Der skal justeres en lille smule, så det passer med mulige marathons undervejs, men det er i småtingsafd. Pludselig ser alting meget lysere ud :-)

Servicemeddelelse: Følg Rasmus Hennings deltagelse i Ironman Texas, der begyndte kl. 14.30 dansk tid. Der er livestream samt kommentarer fra bl.a. Chrissie Wellington her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar