fredag den 4. maj 2012

Nyt fra Delphi - Olympia

Kl. 18.35: Per skriver, at de 3 førende har passeret Kalenzi 187 km kl. 19.00 (efter 25 timer) med 1 min. mellemrum. Først finnen Jumisko, så tyskeren Michael Vanicek og ?. Arr. troede, at vindertiden ville blive omkring 28 timer, men det bliver snarere 35 timer?!


Kl. 18.10:  Per: Jeg tror, max. 5-8 personer gennemfører. Det er markant hårdere end Spartathlon, selv de første 109 km, som ser flade ud. På et tidspunkt løb vi i sandet langs havet.


Kl. 16.55: Søren: Sidder ved depot nr. 16, 151 km, 50 min foran tidsgrænsen, og har besluttet at stoppe. Der er stadig 7 bjergstigninger igen bl.a. en op til 1000 meter, og jeg havde det i nedløbet som de sidste 15 km af Spartathlon. Jeg kan overhovedet ikke bære min egen vægt ved nedløb, og det er helt urealistisk, at jeg kan gennemføre. Der skal trænes markant mere i bjerge for at kunne gennemføre dette vanvittige løb :-D
Kent: Sidder i en bil med en slovensk triathlet. Han vandt Lens 3-dobbelt Ironman. Han udgik samme sted som mig.

Kl. 16.30: Kent Møller: Jeg er udgået ved 142,7 km efter 22t.40min. Jeg stoppede faktisk 5,8 km før og lod Søren løbe. Gjorde lige et sidste forsøg, men kan ikke løbe. Denne rute er for vild. Der er 15 tilbage i løbet. Søren ligger nr. 12. Jeg er ikke skuffet. Ruten slog mig ud. Bakker, bakker og bakker. Rullesten og vilde stigningsprocenter.

Kl. 11.41: Kent Møller: 129 km på 18t.38min. Har lige besteget et bjerg på 1000 meter og trailstier.

Kl. 10.15: I følge startlisten var 7 danskere tilmeldt, men i følge Per er de 4 andre ikke mødt frem. 42 ud af de 52 tilmeldte er startet.

Kl. 10.01: Per Hjorth: Jeg sidder i bussen med de andre slagne løbere. Vi venter blot på finnen Ari, som jeg overhalede inden Rio. Den skalp var et godt trofæ.

Kl. 09.31: Per Hjorth: Søren og Kent var i Rio 109 km ca. 2 timer før cut-off. Finnen Ari der har gennemført Spartathlon 10 gange ud af 16; begieren som slog Kent i Barkley; nr. 3 i sidste års Spartathlon; vinderen af sidste års Olympia 180 km + 10 andre gode løbere er udgået i Rio. De snakker om en vindertid på 33 timer og max. 5-6, som gennemfører! Det er sindssygt hårdt. Jeg stopper også i Rio - sorry. Kongens fald!

Kl. 07.36: Per Hjorth: Det går skidt! Er med, men brugt. Mangler 7 km til Rio.

Kl. 06.34: Søren og Kent: 107 km på 13t. 30min. Vi skal over broen til Rio nu. Vi døjer begge med kramper. Per er bagved. Dette løb er megahårdt! Vi kæmper videre.

Kl. 22.54: Søren og Kent: 52 km på 5 timer og 50 min. Meget kuperet start, som de kalder den lette del. Vi har det fint.

Pre-race: Sendt i går aftes: Vi har set 1½ time video fra ruten. Vi skal igennem 20-30 cm vand i flod x 2. Derudover et godt stykke med reb spændt ud for at undgå fald :-)
Sendt 3 timer før løbet: Vi så lige resten af videoen færdig i dag. Ved ca. 205 km skal vi igennem en 10 meter bred flod med vand til op midt på lårene. Dvs. det bliver nok midt om natten :-)

Dette bliver indlægget med jævnlige opdateringer fra Per, Søren og Kents løb i Grækenland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar