torsdag den 10. maj 2012

Forsvundet og fundet

For 14 dage siden skrev jeg om tyveriet af min 8 mdr. gamle cykel, hvilket medførte en udgift på 6.000 kr. til en ny og et ødelagt rejsebudget. I formiddags blev jeg så ringet op af en vaks gartner på DTU (Danmarks Tekniske Universitet) i Lyngby. Han havde fundet min cykel bag en busk på området, og han fortalte, at den var uskadt og aflåst. Han havde kontaktet min cykelforhandler, hvis mærke sad på cyklen, og fået mit tlf.nr. Jeg drog straks afsted for at hente vidunderet, og ganske rigtigt - den var fuldstændig uskadt, så jeg kunne cykle hjem. Hvordan den er endt 15 km fra Birkerød, stadig aflåst uden tegn på forsøg på opbrud, er en gåde. Måske tyvene er blevet forstyrret, før de fik klippet låsen? Gartneren kunne i hvert fald fortælle, at de jævnligt fandt opklippede cykellåse på området, og da DTU ligger tæt på motorvejen, kan man jo tænke sit. Det hjælper selvfølgelig ikke på budgettet, at cyklen er fundet, og jeg står helt unødvendigt med 2 nye cykler, men det er trods alt bedre at have fået noget for pengene, så jeg er glad.

Søvn: 2½ timer før jeg blev ringet op af gartneren. Tror I, jeg glæder mig til at holde ferie???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar