søndag den 20. maj 2012

Stoltheden overbord!

Af skade blive man klog, men sjældent stærk - et lettere omskrevet citat, men meget passende på min situation. Jeg var til Bodypump i går formiddags, og siden da har jeg haft ondt på ydersiden af højre albue samt på håndryggen. Det lyder som overbelastning, frembragt af min modvilje ved at være en kylling, hvilket medførte, at jeg tog mere vægt på stangen til den dér øvelse, I ved. Det gik såmænd også fint i forhold til bagsiden af overarmen, men kun fordi jeg åbenbart har flyttet belastningen og så altså ovenikøbet med mere vægt på :-/

Jeg kan betro jer en ting: det gør ondt at løbe, når man har ondt i albuen! Jeg er en af de få, der ikke løber i Kbh. i dag, så jeg (og adskillige mænd på MTB) var i skoven i stedet for. En skøn tur, som jeg måtte afslutte før planlagt, fordi det gjorde for ondt i albuen. Så har jeg prøvet det med!! Og så må jeg vist kaste al stolthed overbord og bruge kyllingevægten lidt endnu..

Og nu, hvor jeg er ved Copenhagen Marathon, så blev Martin Parkhøi dansk mester i tiden 2:24:49. Martins historie som løber er en fortælling om den overvægtige mand, der omlagde sin livsstil ved årsskiftet 2004, debuterede på marathon 5 mdr. senere med tiden 2:56:34, og han har siden da været en af landets hurtigste marathonløbere. Jyllandsposten skrev en artikel om Martin Parkhøi i forbindelse med Cph. Marathon 2009, men den historie bliver aldrig for gammel til at blive fortalt, og i dag genvandt den 38-årige løber fra Sparta altså titlen.

Bare rolig, jeg er som en badeand.
Jeg dukker altid op igen ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar