tirsdag den 29. maj 2012

GUCR coming up..

Nu har jeg bestilt hos lægen. Jeg kan nemlig først få tid i næste uge, og hvis foden ikke er blevet bedre inden da, er det en god idé at få tjekket den inden 24RUN samme weekend.

Denne weekend bliver rolig for mit vedkommende, fordi min søn, svigerdatter og barnebarn kommer på besøg (Jubiii), men der er andre, der skal ud og kæmpe med sig selv. Det er tid til året udgave af GUCR, og som bekendt deltager Kent Møller og Per Hjorth fra DUUL. Bortset fra de sædvanlige klager over trætte ben, småskader osv. (dette er skrevet med et glimt i øjet), så melder de sig begge klar til de 233 km fra Birmingham til London. Tro mig, når jeg siger, at tanken om at få mig på deltagerlisten til Spartathlon 2013 vil virke som en rød klud på Kent, når han har problemer. Og problemer kommer der! Dem skal I forhåbentligt nok få at læse, hvis I følger med på bloggen på lørdag/søndag, for begge de herrer har lovet at sende sms hjem, så vi kan følge dem. På løbets link finder I en rutebeskrivelse inkl. checkpoints. Dem er der kun 9 af, så man er afhængig af at have rette mængde væske, energiprod. og tøj med i rygsækken. Ikke for lidt fornødenheder og ikke for meget unødig vægt.

Hvis nogle mangler til træningsprogram til 100 km løb, så er her et forslag. Det kræver, at man er rutineret løber og vant til en forholdsvis høj træningsmængde, da det indeholder 5 træningsdage og lægger ud med ca. 80 km den første uge. Der er mange veje til lange ultraløb, og dette er ikke 'de vise sten', men dette giver måske en idé om, hvad der kræves.

Vil Kent løbe under dette banner i år? Han har fuldført Spartathlon, Badwater og masser
af andre ultraløb, men aldrig GUCR. Er 4. gang mon lykkens gang? Kom så Kent...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar