lørdag den 26. maj 2012

Man skulle tro, at et kort ville hjælpe

Man kan dårligt tillade sig at klage over det forrygende sommervejr, men træningsmæssigt er det altså 5 grader i overkanten. Men lad os bare beholde det fine vejr pinsen over, og så kan Vorherre skrue lidt ned i næste uge :-)

Jeg fik testet flere ting på min 2 timers tur i dag, mest af alt min orienteringsevne, men det vender jeg tilbage til! Inden jeg løb afsted, måtte jeg iføre mig det nye obligatoriske løbeudstyr: solcremen. Man behøver bare se på sit håndled, hvor løbeuret sidder, for at se, hvordan solen bager. Et godt tip er at sætte uret skiftevis på højre og venstre håndled, selv om det føles lidt akavet, men så slipper man (næsten) for den store hvide plet.

Med udsigt til et par timers løb tog jeg mit nye væskebælte på. Det sidder godt fast, selv om man, som jeg, sætter det lidt nede på hoften i stedet for selve taljen. Og så er det skønt at den har en lille taske til mobil, Dankort, mp3 og - i dagens anledning - et kort. Jeg bruger min mp3 på vej ud til skoven, hvor den bliver slukket. Flaskerne bliver i holderen, også når de er tomme. Alt i alt er jeg meget tilfreds med bæltet.

Jeg fik også testet, om jeg kan bruge herremodellen i skoen fra Newline. Bortset fra at hælkappen virker større, føles de ens, og det problem blev løst ved at snøre dem med en hællås. Derefter sad skoen godt fast, og jeg tror ikke, jeg får problemer med at løbe i den.

 


Åh ja, så er der det med min orienteringsevne! Denne gang havde jeg husket kortet over Rude Skov, men tror I, at det hjalp? Jeg løb omkring 10 km i skoven, og jeg vidste, hvor jeg var på kortet måske 1 km sammenlagt. Hver gang jeg troede, jeg vidste, hvor jeg var, vidste det sig næste gang, vejen delte sig, at jeg var et helt andet sted. Jeg ville være en skændsel som orienteringsløber!! Jeg kunne naturligvis bare have fulgt de gule prikker, der afmærker en rute rundt i skoven, men det er jo ikke nødvendigt, når 'Kloge-Åge' har et kort i hånden vel??? Til sidste måtte jeg dog overgive mig og løbe efter prikkerne, og jeg kom ud af skoven, men mærkeligt nok ikke dér, hvor jeg troede - eller måske er det ikke så mærkeligt :-/

Nu er det tid til fodbold mod Brasilien, grillmad og så skal jeg lige vande min nye græsplæne. Bor jeg ikke på 2. sal? Jo, men man skal da ikke lade sig begrænse af sådan en lille detalje, når man kan få et stykke af guldplænen udleveret, fordi græsset i Farum Park skal udskiftes med kunstgræs ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar