onsdag den 16. maj 2012

Hør nu her!!

Jeg har taget en alvorlig snak med mig selv! Nu må det for en tid stoppe med min deltagelse i 5 og 10 km løb. Der går for lang tid med transport, møde op i god tid osv. Tid, der bør bruges på en lang træningstur eller anden form for VM-relevant træning. Ikke at farttræning er irrelevant for 24 timers løb, langt fra, men så kan jeg lave tempotræningen hjemme. Af samme grund (fokus på VM-træningen) har jeg meldt fra som medaljepige til Mini-marathon på lørdag.

Skal du løbe CPH Marathon på søndag, så har Troels Ravn fra Multitesta skrevet et indlæg om energiindtag under konkurrence over 3 dele, hvoraf del 3 (som jeg har linket til) handler om Powerade, der serveres i København. Den eneste energidrik, jeg har oplevet, giver mig maveproblemer. Måske jeg skal overveje gels næste gang? Men det bliver ikke på søndag, da det fra i år ikke længere er muligt at købe et billigt startnr. og efterfølgende få ændret deltagernavn. Jeg ved, at nogle vælger at løbe i et andet navn, men jeg foretrækker at løbe i mit eget navn, og så må jeg jo betale 600 kr. eller blive væk. I år bliver jeg væk.

Servicemeddelelse: Det er muligt at abonnere på et gratis online løbemagasin fra USA Competitor, hvor bl.a. Scott Jurec, VM-sølv på 24H 2010 med 266 km (amr. rekord), skriver om træning. Her er et eks. om kvalitetstræning for langdistanceløb, når tiden er knap.

1 kommentar: