onsdag den 4. januar 2012

Man har et standpunkt, til man tager et nyt

Jens Otto Krags udødelige citat kommer til al ære og værdighed her på bloggen. Det er ikke ret længe siden, at jeg skrev om den lette måde og den rigtige måde, hvor jeg vælger at løbe 24H til maj. En af årsagerne var, at jeg ikke ville sidde med sorteper, hvis der pludselig blev kamp om pladserne. Nu har jeg imidlertid modtaget en sikker udtagelse, og med mindre jeg bliver skadet eller ikke får trænet, som det forventes, står mit navn på startlisten.

Der er ingen, der skal tro, at jeg har lyst til at deltage på en badebillet, altså uden at være både fysisk og mentalt klar til VM. For det første er der en stor egenbetaling til turen, og for det andet har jeg 2 middelmådige resultater fra VM i 2008 og 2009, så jeg har ingen intention om at gentage denne bedrift!!

Coachen har sendt et stort tillykke med udtagelsen. Desværre er tingene gået i hårdknude i Bogota, hvor han stadig opholder sig. Det er ikke let at få indrejsetilladelse i USA, og slet ikke når man ikke har en udrejsebillet med fly, men skal løbe over den canadiske grænse om nogle måneder. Derfor er træningsplanlægningen udskudt, til han er vel ankommet til Miami.

Udtagelsen og min beslutning om at deltage får naturligvis betydning for min løbskalender. Coachen har bedt mig bruge ventetiden med at lave en grundplan for træningen inkl. konkurrencer, mens han får tingene på plads. Der skal tages nogle tunge beslutninger, bl.a. omkring min deltagelse i Etape du Tour.

At udskyde min deltagelse i 24H med 16 uger betyder også, at jeg kan blive endnu stærkere i kropsstammen, hvis jeg passer fitnesstræningen. Der er ingen tvivl om, at det vil min ryg have stor gavn af.

Desuden slås jeg stadig lidt med hælsporen. Jeg kan sagtens træne, for jeg mærker absolut ingenting, når jeg løber, men der er stadig smerter bagefter. Hvis Henning Lundberg havde efterlyst deltagere med problemer med svangsenen i stedet for achillessenen, havde jeg helt sikkert sprunget til.

Men jeg skal stadig løbe ultraløb i foråret. Pt. ser det ud til, at Copenhagen Ultramarathon bliver ændret fra 50 km til 100 km, men alt skal lige godkendes af coachen, så I må være tålmodige ligesom mig.

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Lidt starthjælp til et godt liv for din svang: http://posemand.dk/video/fleksifusser

    Det gør det selvfølgelig ikke alene, men det har gjort meget godt for mange.

    Mvh
    Claus

    SvarSlet
  2. Tak Claus
    Det vil jeg bestemt prøve.

    SvarSlet