torsdag den 19. januar 2012

Når familien pludselig får en sportsstjerne

“The long-term goal is the Olympics in 2016. Peter and Joachim are the two we’re targeting at that,” he said.

Ovenstående sætning er udtalt af min nevøs svømmetræner i en artikel i den lokale avis fra Parramatta. For nye læsere vil jeg lige fortælle, at selv om Joachim er australsk statsborger, fordi han er født i Sydney, så er han altså af ægte dansk afstamning, da min lillebror og svigerinde er opvokset i Danmark og først flyttede til Australien i efteråret 1989, da de var i begyndelsen af 20´erne.

Min reaktion? Armene fløj over hovedet, og jeg råbte højt 'JA JA JA' :-D

Jeg fik linket sendt af min svigerinde Susanne, mens jeg var i nattevagt, og på daværende tidspunkt sov min kollega sin powernap (super initiativ for nattevagter på Steno af helbredsmæssige hensyn), så jeg havde ingen at dele glæden med. Men for pokker - hvor blev jeg glad! Det kan godt være, at jeg skal deltage i VM, men det er indenfor en meget lille sportsgren. At være potentiel kandidat til OL indenfor svømning i Australien - det er altså megastort, hvis det bliver virkelighed!!

Træneren omtaler 2016, og det er da muligt, at Joachim er god nok til at deltage, men generelt topper mandlige svømmere først, når de er i 20´erne, så mit bud er, at 2020 vil være der, hvor Joachim topper. Joachim - hvis det foregår i Europa, er jeg på lægterne!!!!

Vi har aldrig været en sportsnørdet familie. Jo, der har da været spillet lidt fodbold, badminton osv. på motionsplan, men absolut ingen store sportsstjerner eller træningsnarkomaner. Jeg har været heldig at ramme en nichesport, der i bund og grund 'kun' kræver udholdenhed og stædighed, men Joachims sport kræver også et stort talent, commitment fra en tidlig alder (jeg startede først som 42-årig!) og forældre, der går 100% ind for engagementet.

Min svigerinde har skrevet på sin Facebookprofil, at jeg er den stolte faster. Ordet 'stolt' kan ikke engang beskrive begyndelsen af, hvad jeg føler!!!

1 kommentar:

  1. Så prøver jeg da lige denne vej:

    http://youtu.be/KWKSRTctebg

    SvarSlet