lørdag den 28. januar 2012

Kan vi så få lidt varme!!

Løbetrusser, løbetop, langærmet undertrøje, singlet, jakke, lange underbukser, vindtights, 2 sokker, 2 vanter, buff til halsen samt hue = 13 stk. beklædningsgenstande + 1 stk. løbeur, før jeg begav mig ud i kulden i dag! Jeg gider ikke mere!! Jeg vil løbe i korte tights og singlet, så det kun tager 2 min. at klæde om i stedet for 15 min. eksklusiv den tid, jeg skal bruge på at overtale mig selv til at løbe ud i minusgrader.
Men når først jeg er kommet ud, er det jo faktisk ikke så slemt. I hvert fald ikke så længe jeg kun løber 1 times tid, men den tid er vist heldigvis ved at være forbi, så please - varme nu!!

Det gjorde nemlig ikke ondt i hoften i dag. Jubiii! Jeg var lidt øm over lænden, men det tilskriver jeg deltagelsen i gårsdagens yogatime, som er totalt uvant for mig. Det var min første time på holdet i Fitnessdk, og det bliver helt sikkert ikke et fast indslag i min uge, men det kan gå som et alternativ, hvis jeg misser onsdagens pilates. Jeg har ikke forstand på de forskellige former for yoga, men dette er helt sikkert en meget rolig udgave. Folk, der har mere forstand på den slags, fortæller mig, at jeg skal se efter hold i vinyassa eller hatha yoga, som er dynamiske former, der ligger vægt på styrkedelen.

Jeg tager endnu en rolig dag i morgen, og hvis jeg stadig kan løbe uden gener fra hoften, går jeg op på fuldt program fra mandag. Det bliver såmænd problematisk nok at få presset løbeturen ind mellem finalen i Australian Open kl. 09.30 (Vamos Nadal), en familiefrokost kl. 13 samt håndboldfinalen kl. 17.

De håndboldfrie dage bliver brugt på andre kulturelle begivenheder. Torsdag aften så jeg Mission Impossible 4 med Tom Cruise i topform. Imponerende stunts og den mand har altså passet sin intervaltræning!!! I aften skal jeg se Svanesøen i Tivoli, udført af et balletkorps fra Moskva. Det er folk, der har passet deres core-træning :-)


2 kommentarer:

  1. Jeg ved lige præcis hvordan du har det med kulden. Det er så demotiverende, men når man så er kommet afsted er det ikke så slemt.

    Dog var sneen i dag en udfordring. Især hvor der lige var et par hjul spor. Så har kommer et skjult spørgsmål :-) Bruger du specielle sko eller andre gadgets for ikke at miste så meget energi i den mindre friktion mellem sko og vej?

    SvarSlet
  2. Normalt løber jeg i sko fra New Balance og Nike, men når der er sne og glatte veje, løber jeg i Salomon Speedcross 2. Det er egentligt en terrænsko, så jeg bruger den også i skoven, men den er også glimrende til sneunderlag. Selv om det er en terrænsko med grov sål, kan den sagtens klare at løbe på asfalt, hvis sneen stedvis er blevet ryddet.

    Er det svar nok på dit spørgsmål?

    SvarSlet