fredag den 27. januar 2012

Løbetop til pulsmåler

Løbetop fra Outwet.
Læg mærke til at Juhlshop.dk har lagt to stk. chokolade i pakken :-)

Jeg har modtaget en løbetop med pulsmodtager, der produceres af det italienske firma Outwet. Gennem Ole Jessen fra Garmin hørte jeg om produktet, som han selv bruger med stor tilfredshed. Ole var så venlig at spørge Juhl Cycling om de ville være interesserede i, at jeg tester løbetoppen til kvinder. Det er de, og i dag har jeg altså modtaget den inkl. to små stk. chokolade med mintsmag. I like :-)

Min første tanke, da jeg pakkede ud, var 'Den kommer jeg aldrig i!'. Den ligner en str. 70/small, men det er one size, og jeg krøb i den uden problemer, selv om jeg ellers bruger str. 80A/B. Meget behageligt stof.

Den næste tanke var, 'Hvor skal pulsmåleren sidde?' Den skal sidde på indersiden af toppen (undertrøjen for mænd). OK, det skal nok blive interessant!! Men faktisk mærkede jeg den overhovedet ikke på de 10 km, det blev til i dag. Det skal selvsagt testes på flere og længere ture, før jeg kan udtale mig ordentligt, men det første indtryk var i hvert fald, at den ikke generer. Den laver et rødt mærke, men det gør kanten på samtlige min løbe-bher uanset mærke. Det er naturligvis noget, jeg er meget opmærksom på og nok skal komme ind på igen, når jeg har prøvet toppen meget mere.

Det er en løbetop, og der er formodentligt ikke støtte nok i den, hvis man bruger en stor skål, men for løbere med en lille barm, er det mit umiddelbare indtryk, at der er støtte nok. Det kommer jeg også mere ind på senere.

Nu skal jeg til 1 times yoga, og bagefter kommer der en super vigtig håndboldkamp på TV2. Har jeg nævnt, at jeg godt kan lide herrehåndbold? ;-)

2 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk en sportsbh fra Adidas, hvor jeg kan klipse pulsmåleren fra Garmin på. Har set at Purelime også laver en lignende bh. Det er ganske smart, da jeg synes det godt kan være lidt generende at have pulsbæltet indenunder bh'en.

    SvarSlet
  2. Jeg mener at have hørt, at Adidas ikke længere laver puls-bh. Jeg har læst meget godt om den fra Purelime, men det afskrækker mig lidt, at der er skåle. Det passer sjældent godt til en lille barm. Så det passer mig personligt rigtig godt, at Outwet er en top, ikke en bh.

    SvarSlet