fredag den 6. januar 2012

Løbskalenderen

En af betingelserne for at løbe på landsholdet er, at man ikke stiller op i længerevarende konkurrencer de sidste 3 mdr. før VM. Der er ikke nogen fastsat grænse, så det er op til den enkelte løber at vurdere, hvor grænsen går. I mit hoved går den ved 6 timers løb, fordi restitutionstiden øges væsentligt, når man har træningspas, der er længere.

Derfor har jeg meldt fra til Nord Vest 100 km i august måned, hvor arr. nu har sendt den endelige tilmeldingsmail ud. Der er 35 løbere, der har forhåndstilmeldt sig, så der er kun 15 (nu 16) pladser tilbage. Jeg planlægger at løbe marathon samme weekend i stedet for, muligvis i Grenaa.

Til gengæld har jeg tilmeldt mig NIKE Marathonstest 1-2-3 med Novo Gruppens Løbeklub. Nr. 3 er dog lidt usikker, da det er dagens efter Copenhagen Ultramarathon, og hvis jeg stiller op, bliver det som en rolig restitutionstur.

Jeg skal også løbe de 2 lokale løb: Griseløbet i marts (hjemmesiden fungerer ikke pt.) samt BT Halvmarathon i april.

Med Copenhagen Marathon i maj og 6H i Holte i juni er løbskalenderen ved at være fyldt op frem mod VM.

Udover disse konkurrencer kommer der selvfølgelig lange træningsture på 30-60 km, hvoraf nogle formodentligt vil blive løbet i selskab med andre ved de såkaldte cannonball-marathons.

Jeg har skrevet til arr. i Steenbergen, at jeg desværre må trække min tilmelding til dette års løb tilbage, hvilket resulterede i et tillykke med landsholdsudtagelsen samt en tilkendegivelse af, at de vil heppe på mig, hvis de som planlagt kommer en tur til Polen, når VM finder sted for at lære, før de selv skal stå for VM i 2013.  Så er man da ret godt kørende, hvis man har internationale supporters :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar