tirsdag den 17. januar 2012

910XT i svømmehallen

Jeg må med skam melde, at der er gået et par måneder siden mit sidste besøg i svømmehallen. Med 910XT på armen er der jo nærmest ingen undskyldning for at blive hjemme, og da min hæl var lidt øm, da jeg stod på over middag, var det oplagt at vende tilbage til det våde element i stedet for at løbe.

Uret kan måle alt muligt: distance, antal baner, antal svømmetag, gennemsnit, intervaller - you name it! Læs den fulde manual for at se alle mulighederne. Siderne 36 - 42 beskriver samtlige muligheder for datafelter indenfor løb, cykling og svømning.

Det er ikke muligt at opfange urets data, mens man svømmer (altså i fart), så jeg holdt nogle pauser for at tjekke, om det nu virkede - især det der med at tælle baner! Yes, det gør det! Faktisk så godt, at da jeg troede, jeg var færdig med 500 m. brystsvømning, fortalte uret, at jeg godt kunne tage 2 baner mere for at blive færdig ;-)

Jeg svømmede først 1000 meter crawl, nulstillede uret og svømmede 500 meter brystsvømning. Jeg havde formodentligt ikke behøvet at nulstille, men den slags skal jeg jo lige lære. I hvert fald vidste uret, at jeg havde skiftet svømmestil, hvilket jeg er ret imponeret over!

Der er masser af analysedata, når man kommer hjem, så nu bliver det måske ligefrem morsomt at svømme fremover. Det eneste minus, jeg kan finde, er at man ikke kan bruge pulsbæltet i vand. Man kan godt have det på, men det modtager ingen data.

For tri-folket, der træner indendørssvømning, kan det være svært at se, hvordan de kommer udenom en opgradering af deres 310XT.

3 kommentarer:

  1. Nu har jeg 2 gange læst din blog hvor du har skrevet om 910XT og jeg har INTET fået ud af dem.

    SvarSlet
  2. Anonyme kommentarer besvares ikke

    SvarSlet
  3. Her selv lige været i svømmehallen med mit 910XT - det fungerer rigtig godt, og jeg er helt enig i dine betragtninger ovenfor :-)

    SvarSlet