tirsdag den 31. januar 2012

Planen

Træningsplanen er i hovedtræk ved at falde på plads. Vi har aftalt en grovskitse, som hele tiden justeres efter behov, inkl. konkurrencer samt længste træningsture frem til VM. Coachen forlanger, at konkurrencer skal aflyses, hvis hovedet eller kroppen siger fra. Så er det bedre med en rolig træningstur i eget selskab. Planen laves mere detaljeret fra løb til løb, som det fremgår af min løbskalender.

Første trin går til Allerød Serieløb om 3 uger. Ingen intervaller endnu, men i stedet for fartlek. Forskellen på de to træningsformer er i grove træk, at intervaltræning er strukturet træning, mens fartlek er mange spontane spurter indlagt i en alm. træningstur. Længste tur på 30 km.

Så kom jeg også til at nævne, at det vil være muligt at løbe til og fra arbejde for at vænne kroppen til at løbe sent aften (det har jeg intet problem med) og tidlig morgen (det har jeg så til gengæld store problemer med, især efter nattevagt), når det bliver relevant at løbe 2 x dagligt. Hvad var svaret? Jo før, du starter, jo bedre :-/ Hvorfor er det så lige, at mit togkort udløber på fredag???? Jeg er dog ikke helt sikker på, at jeg starter op næste mandag. Det afhænger i høj grad af vejret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar