lørdag den 14. januar 2012

På benene igen

Efter 3 dage, hvor jeg har været totalt inaktiv bortset fra at passe mit arbejde, er jeg på benene igen. Jeg har ikke løbet siden onsdag morgen, og fitnesstræningen har været droppet pga. manglende energi. Jeg fik det langsomt bedre i går aftes og overvejede derfor at tage til yoga, men valgte at blive hjemme.

Og vupti - i dag er jeg helt frisk! Lige i rette tid til at nyde en kølig, men smuk solskinsdag. Hvor har jeg savnet solen!!! Og så tager jeg gerne lidt køligt vejr med..

Da dagens jubilar drog ud på karettur, drog jeg ud på løbetur. Så havde Daisy og jeg ligesom et fællesskab på 40 års dagen ;-)

Ok, vejrtrækningen lod lidt tilbage at ønske. Jeg lød som en nybegynder, mens jeg hev efter vejret, så tempoet gav sig selv, men jeg fik da løbet 20 km uden problemer. Jeg har i forvejen et underligt luftrør, der åbenbart står og småblafrer, når jeg løber, så i kombination med en overstået let halsinfektion var det ikke optimale betingelser.

For 2-3 år siden blev jeg undersøgt for astma, fordi jeg altid lyder uden af form, men en ultralydsundersøgelse (et app. i halsen mens jeg løb på løbebånd) viste, at luftrøret lukker lidt til, når jeg løber. Ikke farligt overhovedet, men det er rart at vide, hvorfor jeg altid lyder forpustet.

Jeg har valgt at droppe serieløbet i morgen. Jeg føler ikke, at jeg er klar til at presse kroppen til 10 km terrænløb. Så hellere endnu en rolig tur i det fine vejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar