onsdag den 5. oktober 2011

Hvad skal du lave lørdag nat?

Jeg skal sidde ved min pc for at følge Rasmus Henning og alle de andre verdensstjerner indenfor triathlon, når de kæmper om VM på Kailua-Kona, Hawaii. Hele konkurrencen skal følges LIVE på løbets hjemmeside  Læs Rasmus Hennings pressemeddelelse om konkurrencen.

Men hvordan går det på den hjemlige bane? Meget svingende! Ikke pga. manglende motivation, men fordi ryggen bestemmer dagens program. Indrømmet - den har ikke haft det godt med at løbe 2 marathons med 1 uges mellemrum efterfulgt af et natløb på 21,1 km 6 dage senere. Under alle 3 løb har jeg fået ondt i ryggen undervejs. Ryggen bliver stiv som et bræt, og nogle gange stråler det ud i hoften. Det går fint de første 8-10 km, men så sætter stivheden og smerterne stille og roligt ind. De bliver ikke værre, end at jeg løber videre, men det handler vist mest om stædighed.

Men straffen kommer for alvor bagefter! Når jeg sætter mig ind i en bil for at komme hjem. Af en eller anden grund er siddestillingen i en bil det værste, jeg kan byde min ryg, og jeg ligner en krøbling, når jeg skal ud. Bare spørg de mennesker, der har været chauffør på køreturene! Der går et døgn, hvor især nattens hvile genopretter funktionsdueligheden igen.

Derfor er der skuet voldsomt ned for løbemængden i det daglige, og i stedet for svømmer jeg, går til mave/ryg-træning, pilates og bodypump. Alt i en tillempet form, og det har jeg helt styr på. Og så cykler jeg stadig på arbejde. Så motion er der nok af, bare ikke den 'rigtige'. Man bliver god til det, man træner...

Jeg skal løbe 6H i slutningen af måneden, men det er under grundig overvejelse at ændre distancen til marathon eller videregive mit nr. Dybest set ved jeg godt, hvad jeg ville anbefale andre, men den slags anbefalinger gælder jo aldrig én selv vel?

3 kommentarer:

  1. Hej Maj-Britt
    Ja jeg skal også sidde og se løbet på Hawaii men jeg har svært ved at finde ud af hvornår det starter dansk tid. Sidste år startede det med 20:00 tiden i DK natten til søndag en ifølge det link du har sat ud så er det kl 00:00 natten til lørdag.

    Har du en viden der kan hjælpe mig måske?

    Jeg følger din blog med stor glæde og ser frem til at løbe 6 timers løb næste år. Det skal da prøves..:o)

    Mvh Silas

    SvarSlet
  2. Og undskyld stavefejlen i dit navn. Det er jo dårlig stil May-Britt..:o)

    Mvh Silas

    SvarSlet
  3. Hej Silas
    Jeg er også lidt forvirret over uret på hjemmesiden. I følge programmet begynder de prof. at svømme kl. 06.30, og det må være kl. 18.30 dansk tid.
    Der plejer at være LIVE fra konkurrencens begyndelse, så vi må vist bare tjekke hjemmesiden lørdag aften.
    Mvh og tak for de pæne ord om bloggen,
    May-Britt

    SvarSlet