mandag den 10. oktober 2011

De små sejre

Efter gårsdagens triste tanker om en mulig afslutning på 'karrieren' som langdistanceløber var det meget opmuntrende at være til mave/ryg-træning i dag.

Til min store glæde opdagede jeg, at jeg kunne være med i en øvelse, som var umulig for et par uger siden. En simpel mavebøjning, hvor man ruller op til knæet, kræver at man kommer over sit eget tyngdepunkt, og det har jeg ikke magtet meget længe, men i dag lykkedes. En lille sejr for træningen, som giver tro på, at det nok skal lykkes, hvis jeg husker at være tålmodig. Noget, der ikke er min stærkeste side :-/

Selvfølgelig skulle fremgangen belønnes, og det kan naturligvis kun ske på én måde: en tilmelding til en forlænget weekend i Sverige med 19 andre løbere og indlagt mulighed for at løbe 1, 2 eller 3 marathons (1 pr. dag) i påsken 2012. Hvis jeg skal gøre mig håb om at løbe VM i september, skal jeg være så langt i min træning, at jeg kan løbe min. 2 af de 3 løb. Det er måske lidt hurtigt at tilmelde sig, men når der kun er 20 pladser, er der ikke lang betænkningstid.

Nyt på bogmarkedet:
Ekstremløber Jacob Juul Hastrup udgiver bogen Ekstremløberen d. 18.10.
Bladet 'Aktiv Træning' udgav i 2008 en spændende artikel om Jacob. Den kan du læse som en lille appetitvækker :-)

Om en måneds tid udkommer Rasmus Hennings bog, som jeg tidl. har omtalt . Det giver ham ikke lang tid til at bearbejde skuffelsen fra Hawaii, som skal være afslutningen på bogen. Rasmus har givet udtryk for at være skuffet og træt, da han kom i mål, fordi han  følte, at han gjorde alt rigtigt, men kroppen svigtede ham på dagen. Den ville bare ikke! Man kan læse denne meddelelse på hans hjemmeside.

Fra VM i Seoul 2008
Fra venstre: Anne-Marie Rossen (der fuldførte Spartathlon 2011), M-B, Vagn Kirkelund (stående)
og holdleder Morten Pilgaard (siddende)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar