torsdag den 6. oktober 2011

24 flødeboller til aftensmad.

Lyder det kvalmende? Det er det også, men det er også sjovt!

AK 73´s Flødebolleløbet er nærmest druknet i succes i år. Normalt stiller max. 15 løbere til start, og de sidste 2 år har der været 6 deltagere. I år var 40 tilmeldt, og en stor del var fra 'Løbeklubben på Facebook'. Der ville være et job for en ligestillingsminister her, for det var fordelt med 10 kvinder og 30 mænd!

Regnen havde væltet ned hele dagen, men ved 15-tiden klarede det op. En kølig blæst gjorde det dog til en kold fornøjelse for hjælperne under løbet.

Ruten var en ud/hjem rute, så man konstant kunne se de andre løbere, hvilket især var morsomt, når man var på vej mod forplejning/målet, og folk var på vej ud med en flødebolle i munden. Det gik ret godt for de fleste i begyndelsen, men efter indtaget af adskillige flødeboller havde de fleste lidt svært med at synke. Man skulle have hele bollen ind i munden, før man forlod forplejningszonen, men det var ikke noget krav, at den var spist, så alle kæmpede med at få den ned de næste 50-75 meter.

Ned med flødebollen!
Foto: Dennis Priskorn

Min taktik var at løbe et stabilt tempo hele vejen. Jeg er vild med flødeboller, og jeg har normalt ikke noget problem med at indtage en bakke med 12 stk. indenfor 1 time, men 24 stk. og så i løb - se, det er en helt anden sag! Men det gik faktisk godt indtil nr. 14-15 stk., og derefter gik det sjove lidt af, men jeg fik spist samtlige boller uden at blive dårlig, og det er jo i sig selv en præstation!

Der var flere, der valgte at udgå, men hovedparten fuldførte løbet. Vinder blev Leon Skriver Hansen i den meget flotte tid 41:43, mens jeg vandt dameklassen i mere beskedne 53:36. Gevinsten var æren. Jeg havde frygtet lidt, at man vandt et startnr. til næste års løb, men jeg slap med skrækken :-D

Alle fik en T-shirt med hjem, men på de løbere, der udgik, blev ordet Finisher streget over. Sådan! Man skal gøre sig fortjent til at bære den ærefulde trøje :-)   

1 kommentar:

  1. Meget underholdende og ikke helt så slemt som frygtet. Vi fik da også en del sjov ud af trøjerne!

    SvarSlet