mandag den 17. oktober 2011

Cykeltøj og ultraløb

Nu har jeg modtaget det cykeltøj, jeg vandt gennem TV2´s Tour de France konkurrence Tøjet er fra det engelske firma Rapha og udstyret er dyrere end noget af det løbetøj, jeg ejer. Mine nye cykeltights koster 1300 kr.! I alt har jeg modtaget tøj for ca. 6.500 kr., og lidt af det kan jeg bruge i min løbetræning. Bl.a. en lækker undertrøje uden ærmer i merino uld til den smækre pris af 50 pund. Den brugte jeg på løbeturen i går, og den er alletiders, fordi den går et stykke ned over lænden, hvilket er generelt for cykeltøj, da det jo skal dække en foroverbøjet ryg. Jeg ville dog aldrig selv kaste 500 kr. efter sådan en trøje.

I morgen bliver ruten til næste års Tour off.gjort, og hvis den lækkede rute er korrekt, bliver Etape du Tour i Pyrenæerne. Jeg har fået lov at låne en cykel, der kan klare bjergene, så jeg 'kun' skal købe en cykel til danske forhold. Det bliver dog tidligst i foråret, når jeg ved, om det er realistisk at klare turen.

Cph 6 hour run : Jeg har besluttet mig for at stille op og løbe de km, jeg kan. Derefter vil jeg bare hygge mig og være moralsk støtte for de øvrige deltagere.

Folk med interesse for trailløb kan godt notere lørdag d. 18. august i kalenderen. Ultra Trail Nord Vest i Odsherred afholdes for første gang. 100 km og 1800 højdemeter. Der er ikke så mange detaljer om løbet endnu, men hold dig opdateret på hjemmesiden.

I går aftes blev der vist en meget spændende udsendelse om Marathon des Sables med britiske James Cracknell, der gennemførte løbet i 2010. Den genudsendes på onsdag kl. 23.00 - 00.30. Vær forberedt på grimme fødder og mænd, der balancerer på kanten af sund fornuft.

4 kommentarer:

  1. Vi tar tacksamt emot allt moraliskt stöd vi kan få på Cph 6 hour run! :-D

    SvarSlet
  2. Det skal i få begge to, når i kommer til Danmark igen. Men i år er det vist ikke Kristers fødselsdag, så vi får ingen lagkage, tror jeg ;-)

    Jeg glæder mig til at se jer igen,
    May-Britt

    SvarSlet
  3. Det kunne da være skægt at se nogle billeder af det exceptionelle cykeltøj. Held og lykke til CPH 6 hr run!

    SvarSlet
  4. Hej Macon
    Sorry, jeg har først set din besked nu. Jeg skal nok få taget nogle billeder af tøjet :-)
    Mvh,
    May-Britt

    SvarSlet