mandag den 28. februar 2011

Styrketræning

Ryggen er øm, og jeg er irriteret. Det er en af de dage, hvor jeg lader mig gå på af mine gener i ryggen. Som regel lever jeg bare med det, for sådan har det jo været i større eller mindre grad i 6-7 år, men i dag gør det mig i dårligt humør.

Jeg har droppet løbeturen og har i stedet for været til let styrketræning i en lokal fysioterapi, der har et lille træningscenter tilknyttet, hvor man kan gå for 200 kr. mdl. Her er løbebånd, cykel, crosstrainer, maskiner samt håndvægte. Det er ikke så stort, og der går ikke mange mennesker (de fleste bruger fitnessdk), og der er aldrig ventetid ved maskinerne. Et stort plus! Jeg har valgt at bruge maskiner i stedet for vægte, der ellers træner flere muskelgrupper på én gang, fordi det giver en fuldt kontrolleret bevægelse, og jeg skal ikke risikere at forværre noget, fordi jeg ikke får løftet rigtigt.

I aften skal jeg på Rigshospitalet til MR-scanningen af mit indre fedt :-/
Det er sidste undersøgelse i forbindelse med projektet 'Løb og muskler'

I morgen tidlig, direkte efter arbejde, skal jeg til fys, og det glæder jeg mig til. Min ryg trænger til behandling, og jeg trænger til en bedring af humøret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar