lørdag den 5. februar 2011

En snert af forår

8 graders varme :-D

Det smager lidt af forår, selv om der stadig er isglat på udsatte steder i skoven


Se lige denne bakke. Det er ikke sne - der er ren is!

Men det ser også sådan ud

OK, der er godt nok mos, men det er grønt, og det er ikke dækket af sne :-)

Jeg lod mig rive med af stemningen, og jeg nød 26 km i kun 2 - ja 2 - lag tøj: Icebreaker 200 + løbejakke. Det er vist ikke set før i februar måned!

Jeg blev hjulpet godt på vej af mine Colibri tights. De er altså bare suveræne! Jeg har ellers altid sagt, at jeg ikke troede på effekten af kompression på lårmusklerne, fordi de ligger forholdsvis dybt, men jeg må æde mine ord. De her virker! Jeg har ikke antydningen af trætte ben efter 26 km. Nu siger i måske nok, at 26 km er ingenting for en ultraløber, men det er langt nok for en ultraløber, der ikke er i ultra-form!

Jeg modtog Lumbar-modellen idag, men da de endnu kun findes i herremodel, skal jeg ikke have en str. Large, som jeg bruger i damemodellen. Vi kan hermed udelukke kromosom-testen ;-)

Baseret på visse rygter kunne jeg selvfølgelig bare give dem til Mikkel, der er inkarneret bruger af Colibri, men desværre taler Frederiks spændende bud ikke sandt, så jeg må nøjes med at få tights byttet på torsdag før foredraget hos Greve Trim ;-D

Spøg til side! Men jeg kan nu godt lide Mikkels indstilling. Da han blev interviewet efter sølvmedaljen, sagde han dybt skuffet, at nu var det jo bare tilbage i træningslokalet, så han kunne blive endnu bedre. Det er en mand, der er hamrende ambitiøs og brænder for sin sport, der taler sådan.

Politiken bringer i dag en artikel om projekt 'Løb og muskler'. Jeg hælder naturligvis til den antagelse, at det er særligt begavede mennesker, der vælger at blive løbere, men jeg er muligvis også en smule forhåndsindtaget ;-)

3 kommentarer:

  1. Dejligt med folk der kan tage lidt gas og ikke er for selvhøjtidelige :)

    SvarSlet
  2. Forresten: Du skriver tit hvad du har på på turen, men kan du fortælle hvad du har med?

    Her tænker jeg på væske og energi?

    Når du løber 26km - løber du med camelback, med væskebælte? Løber du en rundtur og har "bare" stillet et lille lager frem?

    Bruger du gel eller energidrik? Nøjes du med en banan?

    Lad os vide, hvis du vil dele :)

    SvarSlet
  3. Øøhhh - jeg har intet med på 26 km om vinteren. Hverken energi eller væske. Ikke helt efter lærebogen, men jeg har ingen problemer med at løbe langt uden tilskud. Om sommeren har jeg som regel 2 små flasker (= 400 ml) energidrik med på ture af den længde.

    På træningsture på 40-50 km har jeg camelbak med, men jeg drikker normalt ikke mere end ca. 1 liter.

    SvarSlet