søndag den 13. februar 2011

Sct. Valentin Milen

Årets første konkurrence på de korte distancer var Sct. Valentin Milen i Dyrehaven ved Klampenborg. Der er tale om den nordiske mil på 10 km. En målestok, som ikke bruges ret meget i Danmark, men som er meget alm. i Norge og Sverige.

Jeg tog lidt stemningsbilleder på vej fra stationen til startstedet på Bakken. Temperaturen var vel omkring frysepunktet, men pga. blæsten føltes det temmelig koldt før starten.

Dyrehaven

Peter Lieps Hus

Spartas marathontræning

Der er tomt på Bakken

undtagen foran Lille Peter, hvor der var nr.udlevering

Deltagere fra min nye løbeklub SNIK

Som jeg tidl. har skrevet, bliver man sendt afsted med 10 sek. mellemrum. Det betyder, at man undgår den sædvanlige tumult, og man kan løbe hurtigt fra start - hvis man har luft til det :-/

I begyndelsen havde jeg lidt stive ben pga. kulden, men efter ca. 1 km havde jeg det fint, og det holdt hele turen igennem, selv om det blæste koldt på en del af strækningen på hjemturen. Der er tale om en ud/hjem-rute, og hvis man tror, at den er helt flad (det gjorde jeg!), så bliver man overrasket, for ude omkring 4 km kommer der et par stigninger, som jo så også dukker op på hjemturen. Det gavner heller ikke sluttiden, at mit snørrebånd gik op efter et par km. Jeg havde ellers lavet dobbeltknude (det gør jeg altid under konkurrence), men den ene var åbenbart ikke stram nok, så jeg måtte i knæ og bruge 10-15 sek. på at snørre igen. ØV! Tåbelig fejl!!!

Før løbet havde jeg skudt på en sluttid omkring 48 min., og det kom til at holde stik: 47.46 min. trods uventede bakker og løse snørrebånd, så jeg er tilfreds. Men der er helt sikkert plads til forbedring, og behøver jeg skrive, at Jesper griner i Argentina over alle mine undskyldninger ;-)

Men hvad ved han? Ham, der lige nu løber i 35-40 gr. varme...

Der stillede ca. 25 SNIK-løbere til start, som jeg mødte, da vi klædte om til løbet. Under løbet, ved 9 km-mærket, stod klubbens fotograf og råbte: 'Velkommen i klubben May-Britt'. Så ved man, at man har valgt den rigtige klub! Tak til alle SNIK-medlemmer for modtagelsen :-)

Resultater fra løbet kan ses her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar