tirsdag den 15. februar 2011

Hurtig som lynet - or not

Jeg vidste, at min PR på marathon en dag ville bide mig i haserne! Coachens gode råd om at løbe all-out i Hamburg med en forbedring på 8 min. får nu konsekvenser. Han har nemlig sendt en 9 ugers træningsplan frem mod 'DM 100 KM', som tager udgangspunkt i min PR.

Løbesiden.dk har en beregner af trænings- og konkurrencetider, baseret på Jack Daniels Running Formula. Når jeg taster min PR på 3.20.44 ind, står der konkurrencetider, som jeg aldrig har været i nærheden af - altså lige på nær på marathon! Enten er jeg rigtig god til at holde en gennemsnitsfart højere end jeg er berettiget til i følge min VDOT-værdi, eller også er jeg for doven på de kortere distancer. Jeg hælder naturligvis mest den første antagelse ;-)

Jeg ved godt, at man skal indtaste sine nyeste data i skemaet, og de er altid udgangspunktet for træningen. Man kan ikke bruge gamle løbetider til noget. Altså andet end at opfylde coachens planer for DM...

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,
    dejligt med træningsprogrammet fra Jesper - hvad når du op på af træningsmængde inden DM i 100 km?
    Har du i øvrigt overvejet at løbe Bornholm 100 km - jeg overvejer lidt selvom jeg ligesom dig har planer om et hurtigt marathon, muligvis i Odense.

    God træning:-)

    Vh

    Christian

    SvarSlet
  2. Hej Christian

    Der er jo desværre ikke så lang tid til DM, så min mængde kommer til at ligge mellem 80-125 km. Da jeg trænede frem mod Schweiz, nåede jeg op på 160 km, men hvis jeg skal gå fornuftigt frem, kan jeg ikke nå højere end 125 km i denne omgang.
    Jeg løber ikke flere 100 km løb i år. Det er slet ikke min distance, men det skal jo prøves bare en enkelt gang :-)
    Jeg har ikke lagt de store planer for efteråret. Fokuserer først og fremmest på DM 100 km og 24 timer. Pt. er det kun Berlin Marathon, jeg har startnr. til.

    Keep running :-)
    M-B.

    SvarSlet