fredag den 4. februar 2011

Mon jeg skal kromosom-testes?

Det er ikke optimalt for få foretaget en kognitiv test (bl.a. koncentrations- og hukommelsestest) samt en maxpuls-test efter 4 nattevagter og det sædvanlige søvnunderskud, men der var ingen vej uden om, hvis de 2 testomgange skulle ligge forholdsvs tæt. Jeg tog derfor direkte fra nattevagt ind til Rigshospitalet for at få foretaget de sidste tests samt få resultater af blodprøver samt glucosebelastning.

Jeg tror, at den kognitive test gik ok, men det er godt nok ikke nemt at stirre 14 min. på en pc-skærm, hvor man konstant bliver bombarderet med bogstaver, og man ikke må reagere, når 'X' viser sig. Øhhh... den del bestod jeg vist ikke :-/

Efter den kognitive test skulle jeg lave maxpuls-test. Damn, det er altså hårdt, når man er træt! Og så skal man løbe med maske, hvilket jeg nærmest er klaustrofobisk overfor. Jeg synes, det er meget ubehageligt at have noget over næse og mund.

Til min store overraskelse og glæde blev resultatet langt over forventning. Efter 4 mdr. med meget svingende træningsindsats og et enkelt marathon som længste tur havde jeg regnet med at ligge på 'middel' eller 'højt' i kondital-skalaen.

Men men men... jeg har et kondital på 53, og som det så pænt blev påpeget, ville jeg også ligge 'meget højt' i herreklassen i min aldersgruppe! Ja tak. Den lader vi lige stå et øjeblik...


Hvis jeg havde passet min træning og bla bla bla.., så ville det ligge højere, men jeg synes, det er et rigtig godt udgangspunkt til den træning, jeg nu skal igang med, og det er i den grad motiverende :-)

4 kommentarer:

  1. Jeg forstår ikke helt hvorfor du skulle kromosom-testes?

    SvarSlet
  2. Det var bare en joke, fordi jeg under den første test trykkede langt flere kg, end de forventer kvinder kan, og nu får jeg at vide, at jeg klarer mig meget fint i herreklassen mht. kondition :-)

    SvarSlet
  3. Ahh, I get it :D

    Måske du er den nye: Caster Semenya... :P

    SvarSlet
  4. På så mange planer kan vi ikke sammenlignes ;-D

    SvarSlet