tirsdag den 8. februar 2011

Ikke nu igen DSB...

Der er to ord, man ikke kan sige i samme sætning uden at vide, at det er dømt til at gå galt: vintervejr og DSB!

Nattens storm betød problemer på vej hjem fra nattevagt. Ingen tog mellem Holte og Birkerød. Alt for få togbusser indsat. Aaagghhhh!! Jeg valgte at tage en alm. busrute, der ikke går til Birkerød station, men til den anden ende af byen, hvilket betyder, at jeg skal gå til stationen i aften. Nu kunne jeg jo vælge at blive rasende over DSB´s sædvanlige inkompetence, men i stedet for valgte jeg at tage ja-hatten på



Jeg stod af et stop tidl. og gik forbi bageren, hvor jeg købte en sjælden luksus: wienerbrød. I stedet for at følge vejen valgte jeg at gå de 200 meter gennem skoven (den del var måske ikke så gennemtænkt, da det stadig blæste), og netop som jeg var på vej ind i skoven, blev jeg afskåret af sådanne to fyre

Rådyr
(Ikke eget foto)
Så var dagen ligesom reddet på målstregen, selv om jeg var ½ time senere hjemme end normalt :-)
I eftermiddag har jeg fået de sidste ting på plads omkring tema-aftenen hos Greve Trim. Det er byttet rundt på rækkefølgen, så Lars Jørgensen begynder, og jeg afslutter foredraget. Det har jeg det ikke helt godt med, men det går vel. Husk nu ja-hatten...

Kroppen var ikke helt frisk i dag, men jeg fik alligevel løbet 12 km. Jeg brugte bl.a. turen til at hente min billet til morgendagens venskabskamp i Parken mellem Danmark og England. Kampen er sidste forberedelse før EM-kval.kampene Danmark-Norge og England-Wales, så mon ikke begge hold er opsat på en sejr?

Wayne Rooney

4 kommentarer:

  1. Det er svært at bebrejde DSB for alvor, at så mange toglinjer blev lagt ned af den voldsomme storm. Eller at Sjælland ikke har 100.000 busser stående parat til en uventet situation. Så godt at du valgte ja-hatten :)

    SvarSlet
  2. DSB har selv meldt ud, at deres beredskab med togbusser slet ikke dækkede behovet, og det vil de rette op på i fremtiden.

    Jeg beder ikke om 100.000 busser, slet ikke når der kun er tale om strækningen Holte-Birkerød, men der kom 1 - én - bus efter, jeg havde ventet i 15 min. På Holte station spytter togene passagerer ud hvert 5. min., så lidt flere busser mener jeg ikke er for meget forlangt.

    SvarSlet
  3. Problemet var bare, at der var problemer på rigtig mange linjer. Med behov for togbusser rigtig mange steder. Og der var bare ikke nok. Det er så seks år siden, vi havde en lignende storm, så det går nok.

    SvarSlet
  4. Der var vist kun sat busser ind mellem Holte og Birkerød samt syd for Kbh. Ellers kørte togene, godt nok uregelmæssigt, men de kørte.

    Efter 5 mdr. med sporarbejde og permanent togbusser i sommers skulle man nok mene, at DSB kendte behovet på 'min' strækning, og da jeg først tog hjem kl. 07, 2 timer efter togene var startet op og problemet dermed konstateret, burde de vel nok havde fået nogle flere ud at køre.

    Det punkt bliver vi to vist ikke enige om, men det er jo heller ikke nødvendigt ;-)

    SvarSlet