søndag den 27. februar 2011

Man bliver det, man træner

Og jeg træner langsomt, men sikkert. Min ryg har brokket sig lidt over de 25 km i går, men ikke nok til at holde mig fra en lille tur i dag. 11 km på flad vej, fordi jeg godt kunne mærke i hofterne, at jeg havde været i kuperet skovterræn i går. Når man ikke træner i afvekslende terræn, er der nogle muskler, kroppen ikke får brugt, så jeg må prøve at løbe i skoven, selv om det bliver i langsommere tempo end på asfalt. Jeg er simpelthen nervøs for at falde over grene og trærødder, fordi jeg ved, det vil give et ryk i ryggen (haha), som ikke er godt! Jeg kan jo mærke det, bare jeg snubler over en gren, der springer op.

Næste afsnit skal læses efter devisen: gør som jeg siger, ikke som jeg gør!

Efter samråd med coachen kaster jeg mig ud i at prøve en sko fra New Balance uden løbestilstest, fordi der er for stor forskel på standard-råd og ultra-behov. Han har, som jeg skrev i går, anbefalet, at jeg finder en supplerende sko med god støddæmpning. Så jeg spurgte, om der var et mærke, han ville anbefale? Jeg var ret sikker på, at jeg ville modtage en sms med en lang tale om Asics fortræffeligheder (Jesper løb i Asics, før han skiftede til Ecco), men der tog han fusen på mig. Han har nemlig anbefalet New Balance, og da jeg læste det, kom jeg i tanke om, at under den sidste test havde jeg fået at vide, at Nike var bedst, men at jeg, hvis jeg absolut ville have et alternativ, så var det N.B. Så jeg har været på nettet, og hos Wiggle fandt jeg et par stability shoes til 489 kr. inkl. forsendelse. Duer de ikke som løbesko, kan de altid bruges til hverdagssko.

 
New Balance Ladies WR850ST Shoes AW10
New Balance Ladies WR850ST
Udgave: efterår/vinter 2010

Den normale leveringstid fra England er 4-5 dage, så de burde komme sidst på ugen.

Mens vi er ved Jesper, så fik jeg en glædesstrålende sms kl. 00.10 i nat: "100 km :-))) Mere når jeg har SOVET/HVILET". Det er den længste dagsdistance, der er løbet under både WR1 og WR2. Den hidtidige længste tur har været 95 km. Jeg har på fornemmelse, at den pakke, der venter i Neuquen, trækker ;-)

Det er mit indtryk, at han har masser af overskud for tiden. Det afspejler sig altid tydeligt i de sms, jeg modtager. Pt. har han overskud til at vejlede om sko, og han har tilbudt at justere træningsprogrammet, så det passer til ryggen, men den del har jeg afstået fra lige nu. Jeg vil hellere løbe 'fra dag til dag', så jeg ikke føler mig presset af et program, jeg ikke kan følge med vanlig nøjagtighed. Den opgave kan han altid få senere.

Jeg har før været inde på, at jeg er lidt overtroisk. Bare sådan i det små og uden at det har vidtrækkende konsekvenser. Kender I den talemåde, at man efterlader ting hos folk for at være sikker på, at man senere vender tilbage? I min reol med løbesko står der også et par sko, der tilhører Jesper, og som han efterlod efter en træningsweekend. Så er jeg sikker på, at han vender hjem fra World Run 2 med livet og helbredet i behold :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar