tirsdag den 22. februar 2011

Et glimt af realisme


Endnu et tegn på at foråret står for døren: gæslinger
Foto taget i går på dagens løbetur
Lørdagens tilbageslag mht. ryggen har givet grobund for seriøs reflektion. Hvorfor vil jeg ikke se i øjnene, at dette kommer til at tage længere tid, og der er ikke noget, der haster? Jeg har læst flere steder, at folk, der får diskusprolaps, alm.vis har 1-2 i deres levetid. Jeg er i gang med nr. 3, og jeg har ikke rundet 50 endnu! Jeg læser jævnligt om elitesportsfolk (uden anden sammenligning i øvrigt!), der er væk pga. skader i ½ - 1 år og vender stærkt tilbage. Der er ingen deadline for udøvelsen af ultraløb, så der er masser af tid / år at løbe i.

DM 100 km er kun 8 uger væk, så det er efterhånden helt ude af billedet. Så er der DM 24 timer i juni, og det kan stadig blive aktuelt. Men ellers er der masser af 24 timers løb i efteråret. England og Sverige er oplagte muligheder. Skövde tilbyder ovenikøbet 48 timers løb, og det har jeg aldrig løbet, så det kunne jo være morsomt. Det ligger i slutningen af august og virker derfor meget realistisk.

Nu har jeg bestemt mig for, at jeg ikke vil ligge under mit eget pres om at løbe et vist antal km om ugen for at nå et mål, der formodentligt er urealistisk. Jeg bliver frustreret af det! Jeg har været igennem halvdelen af mine fys-behandlinger, hvilket betyder, at jeg først er færdig med dem i slutningen af marts.

Jeg har allerede aftalt med vejrguderne, at til den tid er det for alvor forår :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå din følelse af at du bare må videre og mod nye mål og andre nye mål. Det er jo det du brænder for og det du har lyst til. Og ikke mindst: Det er jo noget du kan i modsætning til så mange andre løbere.
    Men jeg synes efterhånden at jeg ser så mange eksempler på mennesker der løber ultraløb selv om de er virkelig højt oppe i årene, og med den gode solide basis du har har du da absolut tiden på din side. Det er det vigtigste at du passer på dig selv og tager tiden til at blive parat, det er så frustrerende at være små/stor skadet konstant. Du har løbet nogen fantastiske løb og du er en konstant inspiration for os andre - og sådan ville vi rigtig gerne blive ved at se dig!!

    SvarSlet
  2. Tak for de pæne ord :-)

    Jeg ved godt, at jeg ikke er den store inspiration for tiden, sådan rent løbemæssigt, men jeg håber, at jeg så kan bidrage med andre ting. Løb er jo mange andre ting end bare km :-)

    De lange løb skal nok komme, også i år, men det er bare lidt usikkert, om det bliver forår, sommer eller efterår, før det sker.

    SvarSlet