tirsdag den 1. marts 2011

Colibri sportsbh fra Ideomeo Sport

Jeg har i en måneds tid løbet med Colibri sportsbh. Jeg har med vilje været lidt længe om at komme med en anmeldelse, da jeg ville være sikker på, at det første indtryk holdt.

Det første, man lægger mærke til, er vægten! Jeg har hidtil løbet i Casalls sportstop (den med bryderryg) samt Newlines bh. For sjov skyld vejede jeg toppen fra Casall: 104 gr. Colibri-bh vejer 38 gr!!

Min bekymring gik på, om bh støttede nok. Stoffet er meget tyndt, som I nok kan regne ud med den lave vægt. Casall har et dobbelt lag stof og kan derfor også bruges som løbetop. Det kan Colibri ikke, da den kun er et enkelt lag stof og dermed lidt gennemsigtig (i hvert fald den hvide som jeg har). Men efter mange ture mellem 5-30 km har jeg kun fundet fordele ved Colibri. Den er behagelig at have på, vejer nærmest ingenting og er nem at sætte rigtig. Jeg slås altid lidt med Casall, formodentligt fordi den er tyk i stoffet.

Det er let at konstatere, om en bh støtter nok. Hvis den ikke gør det, får man i løbet af få gange en meget øm barm, men det har jeg ikke mærket det mindste til.

Efter min mening er det en bh for kvinder, der bruger str. A eller B i cup. Den sælges i S-XXL, men der står også europæisk str. i selve bh-en (70 cm osv). Cuppen findes kun i B, men den kan som skrevet sagtens bruges af en A-cup. Den er med bryderryg og altså uden hægter.

Prisen er 499 kr., så den er 100-150 kr. dyrere end andre løbebh, men jeg synes, at pengene er godt givet ud. Jeg har stadig Casall liggende som reserve, fordi jeg altid har 2 stk. bh med til ultraløb for en sikkerheds skyld. Men favoritten, og dermed den jeg træner i dagligt, er Colibri :-)

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Spændende at læse om dit brug af COLIBRI bh'en. Jeg har selv overvejedet om jeg skal have en. jeg stødte lige på at du skriver at du mener det er for A-B skål, så du vil ikke anbefale den til en D skål?

    SvarSlet
  2. Hej Sofie
    Jeg kan ikke udtale mig, om den fungerer til en D-skål, men umiddelbart virker det ikke som om, der er støtte nok.
    Jeg vil helt klart anbefale at købe den i sort, da min hvide udgave(som godt nok vaskes med alt det andet løbetøj i samme vask) er blevet grå og trist at se på.
    I en sidebemærkning vil jeg sige, at jeg nu primært løber i BH fra Newline, da jeg har fået dem som tøjsponsor.

    SvarSlet