mandag den 28. marts 2011

Jo, der ER forår

Så kom årets bedste løbedag: den første tur med sol på benene. Jeg elsker denne skelsættende dag hvert eneste år. Jeg ved godt, at når jeg får sol på kroppen, har resten af Danmark løbet i korte bukser i lang tid, men jeg er nærmest hysterisk omkring at fryse samt risikoen for kolde muskler/muskelskader. Så jeg løber altid i længere tid end nødvendigt i lange bukser. Jeg havde såmænd også taget lange tights på i dag, men efter et par km blev de smøget op. Det blæste en del, så luften var ikke særlig varm, og jeg var glad for mine 3 lag på overkroppen, men benene fik luft. Hvis man ser ordentligt efter, kan man se, at de kun er smøget op, så de stadig dækker læggen. Forårskåd, men ikke overmodig ;-)


Så er det slut med behandlinger hos fyssen. Vi valgte at bruge den sidste gang på instruktion i korrekt udførsel af forskellige core-øvelser, så jeg kan blive stærkere i mave- og rygmusklerne. Der er sørme mange ting at huske på: lige linier, kæben ned, sug navlen ind osv. Godt at man er kvinde og kan multitaske ;-)

Jeg skal ikke løbe Heleneholm Marathon d. 9. april som planlagt. Anders Meinild, som jeg skulle køre med, er desværre blevet langtidsskadet, og da jeg skal løbe 6H weekenden efter, er det sikkert ganske fornuftigt at droppe turen til Malmö.

En anden tur, der ser ud til at falde helt på plads, er Berlin Marathon i september, som jeg skal deltage i sammen med Anders Licht-Larsen og Lars Friis. De to herrer kaster sig også over rulleskøjteløbet om lørdagen, og hvis jeg kender dem ret, bliver det uden den store træningsindsats på hjulene. Dem om det, så sætter jeg mig på en café og nyder livet og lader op til søndagens løb. Marathonløbet er iøvrigt udsolgt for længst.

Jeg kommer vist ikke i gang med vegetarkuren foreløbig. Ikke som '4 ugers kur' i hvert fald, men jeg vil helt sikkert bruge en del af opskrifterne. Måske får jeg mere mod på det efter foredraget i næste uge. Lige nu er der bare for meget andet, der fylder hovedet til, at jeg orker at sætte mig ind i en masse madprodukter, jeg ikke har nogen idé om, hvad er.

Sol, blå himmel og en endeløs vej.
En løbers paradis


6 kommentarer:

  1. Bortset fra Planken og Sideplanken, er der andre coreøvelser der er skånsomme for ryggen du kan videregive?

    SvarSlet
  2. Jeg har kun fået få øvelser til at begynde med, og så udvider vi programmet om 3-4 uger, hvis jeg har behov for det (= ikke selv kan finde på andre øvelser). Jeg starter ud med planken + hunden (Sveje/skyde ryg) samt øvelser med mine håndvægte. Desuden har jeg min store bold, som jeg kan lave lidt øvelser på.

    SvarSlet
  3. Har du aldrig overvejet yoga? Med yoga kan du både styrke ryggen og ikke mindst smidiggøre den. Og glem bare forestillingerne om, at yoga er sådan noget mildt hygge-noget. Det er det ikke.

    SvarSlet
  4. Jo, det har jeg faktisk, men der er så mange retninger indenfor yoga, at jeg ikke aner hvilken form, jeg skal vælge. Har du et forslag?

    SvarSlet
  5. superforslag med yoga, er simpelthen så glad for jeg er kommet godt igang med det igen
    så godt for hele kroppen, og som Helle skriver, det er altså ikke HYGGE......men svært og sejt, super for stabilitet og balance....

    smukt billede :-)

    ps jeg går til yoga i Fitnessworld, den form der hedder POWER-YOGA

    SvarSlet
  6. Min ryg er desværre ikke så stærk, at jeg kan kaste mig over hvilken som helst form for yoga el. lign. Jeg kunne f.eks. ikke følge holdene i Fitnessdk. til sidst, fordi jeg fik ondt i lænden.

    Jeg har nu fundet et forårshold i 'yoga for dårlige rygge' i maj måned: 5 x 2 lektioner. Det er et lille hold (5-7 pers.) og hensyntagende, så det må være det rigtige sted at begynde :-)

    SvarSlet