onsdag den 23. marts 2011

Er der håb forude?

Ryggen viser sig stadig fra sin gode side, så måske er der lys for enden af tunnelen? Jesper er glad for at høre, der er fremskridt, men han er temmelig bekymret over, at det har varet så længe. Men det gjorde det også for 3½ år siden, så jeg skal åbenbart afsætte ½ år til helbredelse, når jeg får en diskusprolaps. Nu håber jeg, at mønstret med 3 år uden de store problemer også gentager sig. Det ville dælme være dejligt med en langvarig periode uden gener af nogen art!

SNIK har holdt bestyrelsesmøde, hvor de har taget stilling til min ansøgning om betaling af startgebyret på 600 kr. til DM. Man har vedtaget, at halvdelen af beløbet betales af klubben, hvilket også er retningslinien for DM i marathon. Det skyldes, at det er en del dyrere end DM på korte distancer. Klubben betaler også startgebyr til en del løb i lokalområdet, så jeg synes, det er ok, at de vælger kun at dække halvdelen af beløbet til dyre løb for enkeltpersoner.

Et tilbagevendende problem er kosten! Hvor er det bare svært at tage slik (især chokolade) og kager ud af hverdagen. Men jeg skal tabe 4-5 kg, før konkurrencesæsonen går ind. Derfor har jeg købt bogen Det helbredende køkken som er en vegetar-kur. Jeg spiser i forvejen ikke ret meget kød, så det bliver ikke den store forandring, men jeg trænger til ny inspiration, og det kan bogen forhåbentlig hjælpe med. I den forbindelse skal jeg til foredrag i Politikens Hus sammen med Helle Høstrup, der har været i gang med kuren igennem den seneste måned.

4 kommentarer:

  1. Ok if you say so, så må du jo få tabt de der kilo.
    Her er lige et par links til noget madblog, en vegetarisk og en med lavkalorie mad. Håber det kan være til noget inspiration :-)

    http://kodfrifredag.wordpress.com/
    http://detskalsmageafnoget.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Tak for links :-)
    I første omgang følger jeg 4 ugers kuren fra bogen, og så må jeg se, om jeg trænger til mere inspiration bagefter.

    SvarSlet
  3. Lyder spændende May-Britt,

    glæder mig til at høre når du kommer igang, hvordan du synes om koste/hvilken effekt det har (OG om du kan undvære din chokolade) ;-)

    kh Mette

    SvarSlet
  4. og glemte lige; har kun EN ting imod bogen ,og det er det de skriver med, at man bare kan spise så meget man lyster (lige på nær nødder og mandler) sikke noget vås, det kan man IKKE når det drejer sig om at ville tabe kilo, det er altså gemen købmandsskab, kalorier ind-kalorier ud......der er OGSÅ kalorier i rødbeder og for at tabe sig skal man altså være i kalorie UNDERSKUD....BASTA ;-)))))))

    SvarSlet