fredag den 25. marts 2011

Er der kalorier i sko?

En af fordelene ved at være nattevagt er, at der som regel er tid til at læse, og derfor havde jeg 'Det helbredende køkken' med på arbejde i nat. Retterne ser lækre ud, men der er én ting, der altid irriterer mig ved kure: hvorfor skal man spise forskellig morgenmad hver dag? Jeg har i flere år spist havregryn hver morgen. Sundt, billigt, nærende og hurtigt. Jeg står ikke og lave smooties, havregrynspandekager eller speltboller om morgenen. Jeg spiser gryn og drikker min elskede morgenkaffe - that´s it!

Så jeg må gå på kompromis med kuren lige fra begyndelsen, og så vil jeg i stedet for bruge nogle af morgenmadsforslagene som mellemmåltider, for de ser indbydende ud.

Jeg var ellers ved at falde i kagefælden i dag. Kroppen skreg efter en kartoffelkage med kagecreme og marcipan på toppen


men på vej mod bageren kom jeg forbi skobutikken og faldt over et par sommersandaler på tilbud. Jeg bruger meget sjældent penge på tøj og sko, der ikke kan løbes i, men dette par var nu værd at ofre et par kager for - tror jeg nok..


På søndag skal jeg være hjælper/vejviser for SNIK under 'Griseløbet', og jeg er så heldig, at jeg er blevet sat til at stå ved indløbet til Rundforbi Stadion, ca 300 meter før mål. Så mine damer og herrer - jeg skal nok piske jer frem til en afsluttende spurt, så i kan føle jer som ham her bagefter

Usain Bolt

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Jeg prøvede i går at lægge en kommentar til dit indlæg om træthed, men det virkede bare ikke. Nu prøver jeg igen :-)
    Har du skåret alvorligt ned på kalorieindtaget? Det kan have betydning for hvor overskudsagtig man er og sikkert også for restitutionstiden. Så måske er det en del af forklaringen.

    Anne :-)

    PS Hvis du stadig har T-shirten med BLK's logo er jeg stadig interesseret.

    SvarSlet
  2. Ahhh, kartoffelkager.. det kan friste enhver med kagetrang. Men sandalerne ser fine ud. :-) Måske ikke så svært valg, når det kom til stykket?
    God fornøjelse med ny funktion til Griseløbet.
    Kh Katrine :-)

    SvarSlet