tirsdag den 1. marts 2011

Morgenbehandling hos fyssen

Det kan være lidt hårdt at tage til fys efter nattevagten, men det giver ryggen ro i timerne efter, fordi jeg går hjem og sover bagefter.

Vibeke er lidt bekymret over, at lænden er så øm. Den er også lidt hævet, siger hun. Til morgen har jeg fået ultralyd og laser, hvilket altid lindrer, så lige nu har jeg det godt :-)

Vi snakkede også om styrketræning, og hun anbefaler, at jeg laver hjemmeøvelser i stedet for at gå i træningscenter. Jeg har gulvmåtte, stor bold samt et par hjemmelavede håndvægte, så det er bare at gå i gang med stabilitetsøvelserne! Især planken  både mave og ryg
 samt sidelæns.

Vibeke anbefaler, at jeg i stedet for at lægge pengene i et center, bruger dem på små håndvægte med forskellig vægt, og så vil hun vise mig forskellige øvelser hen ad vejen. Det vil jeg kigge på i eftermiddag.
Min cykel er til serviceeftersyn, og når jeg afhenter den i eftermiddag, vil jeg høre, om styret kan blive sat lidt op. Det er ret belastende for min ryg at sidde så foroverbøjet, som jeg gør lige nu på min Kildemoes Citybike.

Små justeringer, der gør hverdagen lidt lettere, mens diskusprolapsen er 'aktiv'.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar