torsdag den 31. marts 2011

Barkley 100 miles


Træerne er ved at springe ud.
Glæder i jer lige så meget til på lørdag, som jeg gør? Op til 20 gr. - det er næsten for godt til at være sandt!

Mens vi nyder forvarslet om sommer, skal en af mine gode løbevenner Kent Møller fra DUUL  deltage i et af verdens hårdeste ultraløb Barkley Marathons 100 mile Run Løbet blev afholdt for 1. gang i 1986, og det er kun lykkedes for 9 ud af ca. 700 at fuldføre! 5 omgange à 20 miles og en max.tid på 60 timer. 60 timer er meget på 100 miles og siger noget om udfordringen, der venter Kent. Til sammenligning er max.tiden for Mors 100 miles på 26 timer. Kents træning op til løbet har desværre ikke været helt optimal, men han har masser af ultravilje, så han går ikke ned uden kamp.

I skal naturligvis ikke snydes for et billede af Kent, så her er han efter Genbrugsmarathon d. 30. jan. 2010.

Kent står som nr. 3 fra venstre.

5 kommentarer:

  1. Hvornår er det?

    Kan det følges med live updates? Jeg kan kun se nogle meget simple hjemmesider når jeg søger...

    SvarSlet
  2. Det tror jeg desværre ikke, men Søren Skytte fra Duul vil komme med opdateringer på Facebook. Da jeg ved, at flere, blandt andre dig, ikke er på FB, skal jeg nok viderebringe opdateringerne. Der kommer vist ikke mere end et par stykker om dagen.
    Søren skriver muligvis også på Dourun.

    SvarSlet
  3. Super service :)

    Hvornår skal man følge med med spændning?

    SvarSlet
  4. 1. update skulle komme lørdag omkring midnat, men det afhænger jo af, hvornår Kent får sendt sms hjem

    SvarSlet
  5. Jeg har lige hørt fra Kents hustru Maj-Britt, at der ikke er mobildækning i området, så vi må bare håbe, at der er en twitter-update, der fortæller om Kent.

    SvarSlet