søndag den 27. marts 2011

På den anden side af væskebordet

Så blev det tid til min debut som hjælper under et løb, og det er bestemt ikke sidste gang, for det var en rigtig god oplevelse.

Jeg cyklede 10-12 km til Rundforbi Stadion og var fremme omkring kl. 09.20. Fik udleveret en hjælpertrøje og blev anvist plads i 10 km- nr.udleveringen. I lidt over en time udleverede jeg et hav af nr. Det havde vist været en god idé at have læsebrillerne med, da jeg skulle finde startnr. på deltagerne :-/ Men meget hyggeligt at få mulighed for at ønske en masse løbere 'god tur'.
Et fif, jeg lærte til mine kommende løb: det er en kæmpe hjælp for nr.personalet, at man kender sit startnr. på forhånd!

Kl. 10.50, da den sidste startgruppe, nemlig 10 km-løberne, var sendt afsted, gik jeg ned på stadion, hvor jeg skulle stå i depotet med energidrik efter målgang.


Væskedepotet blev sat op foran de gule biler til højre i billedet.
Bilerne er fra Birkerød Civilforsvar, der sørgede for varm chokolade til løberne.

 5 km løberne var sendt afsted kl. 10.40, så de første kom hurtigt i mål. I 2 timer bestilte jeg ikke andet end at hælde det ene krus energidrik op efter det andet. Jeg fik hilst på en del løbevenner og fik ønsket mange andre velkommen i mål. Man bliver lidt overskudsagtig på sådan en kold, men solrig dag :-)

5 km løbere på vej hen mod væske
Vinderen af halvmarathon viste sig at være en god bekendt, nemlig Matt Laye, der stod for min maxpulstest på Rigshospitalet i projekt 'Løb og muskler'. Matt vandt i 1.12.18, hvilket giver en km.tid på 3.26 min/km!! Jeg talte med Matt efter løbet, og han fortalte, at det var sidste 'tune up' før Paris Marathon om 14 dage. Han havde derfor løbet første halvdel i marathontempo og så givet den fuld skrue i sidste halvdel. Øøhhh...

Matt Laye
30 årig løber fra Overthere

Men der var især én løber, jeg ventede i mål: Mille. Mille stod for mine tests på Rigshospitalet, og undervejs fik hun mod på at prøve marathon i år. Jeg har hjulpet lidt med 'gode råd' (watch out for that), og hun løb i dag sin første halvmarathon frem mod Copenhagen Marathon i maj.



Mille løber i mål vistnok med en af mine klubkammerater fra SNIK, hvis jeg ser på trøjen

Det gik fint i dag, og hun skal nok komme over målstregen i København; især fordi hun lytter til mine råd ;-)
En glad og overskudsagtig halvmarathondebutant
TILLYKKE MILLE

Der er kun én ting at sige til 'Center for Inflammation og Metabolisme's indsats i dag








Ingen kommentarer:

Send en kommentar