torsdag den 3. marts 2011

Minder fra et VM - Seoul 2008

Hvordan foregår et VM? Her er en lille fotoserie fra min første deltagelse.

Vores hotel lå meget tæt på banen.

Banens underlag viste sig for en stor del af ruten at være af beton,
så jeg fik store problemer med knæ og ryg undervejs.

Det danske landshold inspicerer banen dagen før løbet.

De sidste informationer og aftaler om personlig hjælp skal på plads.
Her ses holdleder Morten Pilgaard og Chr. Frimann, der fik det bedste danske resultat.

Aftenen før løbet byder arr. på pastaparty for alle deltagere.

Vores mobiltlf. virkede ikke i Sydkorea, så den eneste forbindelse hjem var i pc-centret på hotellet.
Her ses Mette Pilgaard, holdets bedste kvindelige løber.
Jeg hilste iøvrigt på Mr. Ultramarathon Man Dean Kanazes i centret :-)

Organiseret kaos! Værelset, som jeg delte med Mette Pilgaard og Anne-Marie Rossen.

Forplejningsteltet. Her er plads til hjælpere, skiftetøj, egenforplejning osv.
Der findes et fælles forplejningsdepot et andet sted på ruten.

Der gøres klar. Både løbere og hjælpere er i fuld gang.

Norges bedste 24 timers løber, Jon Harald Berge, lader op.
Han satte norsk rekord og endte på en 7. plads i sit debut-VM.

Så er det lige før! Velkomsttale for alle deltagere.
Her ses bl.a. det tyske og det svenske landshold.

Så er vi i gang.
Der var sjove tider..

Og der var mindre sjove tider!


Det er ved at være slut. Det ene ur tæller op, og det andet tæller ned.
Så kan man bruge det, der virker bedst psykisk.

Man løber med nationens flag de sidste min. af løbet.

Et lidt nedslået dansk hold, da kun Chr. løb op til sit bedste.

Mit startnr.
Mit løb var ikke den store succes, da jeg måtte holde pause i flere timer pga. af smerter i ryg og knæ.
Jeg valgte dog at gå ind i løbet igen de sidste par timer for at opleve afslutningen.

1 kommentar:

  1. Hej May-Britt,
    Tak for denne lille rejse på memory lane. Det må have været en kæmpe oplevelse, noget du vil tænke tilbage på resten af dit liv.
    Håber du skal i landsholdstrøjen snart igen
    KH karina

    SvarSlet