onsdag den 17. november 2010

Videnskabelige forsøg

Rigshospitalet søger ind imellem forsøgspersoner til forskellige projekter. Jeg faldt over træningseffekt på fedtforbrændingen hos kvinder i alderen 47-53 år , men på opfordring af Bente Klarlund Pedersen ('Sandheden om sundhed' og 'Elsk at løbe') deltager jeg i stedet for i projektet Løb og muskler som er åbent for alle med en høj træningsmængde.

Jeg synes, det er spændende at deltage i projekter, hvor jeg lærer mere om mig selv, og når det samtidigt er til gavn for forskningen, er det da en win-win situation.

5 kommentarer:

  1. Lyder spændende.
    Jeg gad godt det med fedtforbrænding. Min må være gået fuldstændig i stå.... mon det sker efter et maraton, når man efterfølgende træner mindre? Jeg ender som Michelin....
    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Hvis du spiser det samme som under træningen til marathon, sker det hurtigere end man tror - eller havde frygtet!

    SvarSlet
  3. Jeg tror jeg tilmelder mig til Bentes :). Lyder spændende. Tak.

    SvarSlet
  4. De søger sjovt nok aldrig, fedladne unge mænd, som gerne vil se sig selv som løber, men hvor det ikke går helt sufficient med kontinuiteten og det ugentlige km-antal ligger under 30.

    Men gjorde de, så skulle jeg nok deltage - hvis altså ikke der tages muskel-biopsi :) Og jeg kan sikkert også finde andre "eksklusione-kriterier" :)

    SvarSlet
  5. Jeg er heller ikke så glad for udsigten til en muskelbiopsi, men folk har overlevet tidl, så det gør jeg nok også ;-)

    Min belønning ligger i nogle fine data, som jeg kan bruge ifht. min fremtidige træning.

    SvarSlet