torsdag den 4. november 2010

Sæsonen går på hæld

Det er ved at være slut med at deltage i løb for i år. Muligvis løber jeg Skovmarathon i Hillerød på søndag, men derefter er det helt sikkert slut med de lange løb i 2010.

Det er været et mærkeligt år! Sidste år løb jeg 22 marathons, mens jeg i år har løbet 5 stk. De lå alle i perioden januar til maj, mens jeg har løbet 4 ultraløb, som så har ligget i perioden maj til september. Det har ikke været planlagt på forhånd at dele året op, så jeg ved ikke, hvorfor det er blevet sådan. Der har i stedet for været træningsture på marathondistancen eller længere i forbindelse med træning til ultra. Bl.a. løb jeg jo fra Grenaa til Aarhus med DUUL.

Årets største succes har været PR på 5 km, 10 km, halvmarathon og marathon. Dem er jeg rigtig glad for, og de gør, at jeg føler, det har været et godt år trods pauvre resultater indenfor ultra. 2 x 6 timers løb på 61 og 63 km, 1 skadesramt 24 timers løb samt GUCR, som jeg med hjælp fra 3 engelske gentlemen fik hevet hjem. Her er knap så meget at juble over.

Næste år er stadig planlagt til at være en 'mellemsæson', hvor jeg satser på at højne mit grundtempo på distancerne op til marathon. Om der sniger sig et ultraløb ind, kan man aldrig vide, men der er ikke planlagt nogle pt. TEC 100 miles, som jeg er tilmeldt, må svæve i det uvisse. Lige nu har det ikke min interesse, men der er stadig knap ½ år til, så det kan sagtens nå at ændre sig. Især når jeg får ondt af mig selv, fordi jeg skal løbe med lungerne hængende ud af halsen!!

1 kommentar:

  1. Hej May-Britt
    Lang tid siden at du har fået en hilsen herinde på dit eget "turf". Mææn jeg har jo læst med i stilhed. Jeg synes, at det er et begivenhedsrigt år, du har haft. Du er langsomt ved at gøre status, måske der har været nogle skuffelser på den fysiske side på det sidste. Jeg må sige, at jeg er imponeret over alle de "bank" du har fået i form af div. Og du er videre hver gang. Det er imponerende, og jeg har dig i tankerne, især lige nu, hvor jeg slet ikke synes, at formen og turene inviterer og peger i retning af et ½ mar på søndag. Men det er jo en stor dag. Fordi vi måske lige skal mødes og spise lidt mad sammen efter. Jeg håber, at det flasker sig. Ellers bliver det en anden gang. Om ikke andet så næste år samme tid samme sted? ;-D
    Knus Katrine

    SvarSlet