onsdag den 24. november 2010

Hvor henter man optimismen?

Jeg synes, at jeg pt., hvor jeg løbetræner mindre end jeg har gjort de sidste 3 år, er hårdere ramt af diverse gener end nogensinde før! Skulderen, der driller på 3. måned. Lænden er mere skrøbelig, end den plejer. Og som prikken over i-et har jeg nu fået ondt i højre lyske. Damn!!! Første gang, jeg lagde mærke til det, var tirsdag morgen, da jeg løb efter toget, så jeg tror, det hænger sammen med mandag aftens bodycombat. De der vilde karatespark har muligvis generet lysken.

Da jeg netop var debuteret som marathonløber i 2007, fik jeg en længerevarende lyskenskade pga. den alt for hurtige overgang fra halvmarathonløber til den fulde distance. 6 ugers træning er altså ikke et eksempel til efterfølgning. Det gjorde jävla ondt i 3 måneder, hvoraf jeg i flere uger overhovedet ikke kunne løbe. Jeg lignede Quasimodo, når jeg kom humpende, fordi jeg bare ville afsted! Her lærte jeg, at en crosstrainer er et glimrende alternativ, når man skal aflaste benene. Trods den lange skadesperiode løb jeg 60 km ved mit første ultraløb 14 dage efter, jeg var skadesfri. Heller ikke en idé til efterfølgning!!

Det er selvfølgelig 'heldigt', at alle skavankerne kommer nu, hvor jeg ikke har konkurrencer ventende, men det er altså tankevækkende, at jeg har mere ondt, jo mindre jeg løber.

Nå, men jeg tror/håber, at lysken er helt ok om et par dage. Ikke mere bodycombat i denne uge!

Midt i al den elendighed trænger jeg til en mental saltvandsindsprøjtning, og hvem er bedre til at give det end Chris MacDonald? Det skulle da lige være B.S., men han holder vist ikke offentlige foredrag.

Chris skal holde foredrag i Hørsholm på tirsdag om træning og hvile i balance . Et foredrag jeg formodentligt vil have stor glæde af, men jeg synes altså, at 419 kr. for et foredrag er liiige i overkanten. Hvis der er nogen, der har hørt pågældende foredrag, hører jeg meget gerne fra dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar