søndag den 21. november 2010

Allerød Kondiserieløb

I dag blev der taget hul på sæsonen 2010/11 i Allerød kondiløbserie Jeg har tidl. omtalt det familievenlige løb, hvor der er 3 km for børnene og 5 og 10 km for voksne. 10 km er samme rute som 5 km x 2. Pris: 50 kr.

Jeg har drømt og drømt hele natten, så jeg var temmelig groggy, da uret ringede kl. 8.30. Op og i tøjet, en portion havregryn og en kop kaffe, ud af døren kl. 9.15 for at møde min løbeklubkammerat Anne, som jeg plejer at følges med til Allerød og Novo Nordisk løbet i Bagsværd.

Pga. sneen, der nu var smeltet, var der meget mudret i skoven. Ruten går på små og store stier, så der skulle passeres adskillige mudderhuller undervejs, specielt mellem 1 og 3 km. For en dedikeret asfaltløber som mig er det hård kost!


Jeg havde meget fornuftigt taget mine Salomon speedcross på. Der er beregnet til crossløb, så i den retning var mudderhullerne ikke noget problem, men det er jo stadig et tungt underlag at løbe i.

Før løbet gik i gang, havde jeg hilst på Henriette Johansen fra Kbh. Henriette er en spejs af en løber (under 50 kg), og hun kan være hurtig. Jeg valgte at løbe mit eget tempo hele vejen, mest fordi jeg kun kan ét tempo, men til gengæld er jeg god til at holde det hele vejen. Henriette løber lidt mere jojo-løb, som jeg kalder det. Et lidt uregelmæssigt tempo, så vi lå skiftevis foran. Jeg ved af erfaring, at Henriette ofte går for hurtigt ud, så med mindre hun var i kanonform, ville jeg kunne tage hende til sidst, hvis jeg kunne holde hende i øjesyn. Ganske rigtigt. Efter 6 km løb jeg forbi, og jeg så hende ikke igen. Jeg kom i mål på 1. pladsen i tiden 49.10 (uoff. da tiderne ikke er på nettet endnu). Ikke nogen imponerende tid, men jeg er tilfreds, og det var dejligt at komme ud af min comfortzone, som asfaltløb er.

Mine 5 km-tider blev 24.43 for 1. del og 24.27 for 2. del.

Så er der jo Erik fra Rødovre! Hmmm - det er meget værre!!! Erik og jeg plejer at løbe nogenlunde lige op med ham som vinder. I dag slog han mig med knap 2 min. Pokkers! Men der er 4 løb tilbage, og jeg skal nok få ham, inden serien slutter ;-)

I dag er der også en større konkurrence i gang. Triathlet Rasmus Henning prøver at kvalificere sig til Hawaii Ironman 2011 (= VM på Ironman). Det kræver fomodentligt min. en 3. plads i Arizona Ironman, der er i fuld gang. Løbet kan følges på nettet her  Feltet på herresiden er meget stærkt, så der skal kæmpes for en podieplacering. På kvindesiden er suveræne Chrissie Wellington tilbage efter, at hun måtte trække sig fra Hawii Ironman pga. sygdom.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar