torsdag den 25. november 2010

Der kom en pakke

Årets julegaveidé
Midt i gårsdagens elendighed kom en opmuntring i form af en pakke. Jeg har været så heldig at få bogen 'Elsk at løbe' af Bente Klarlund og Tor Rønnow foræret. 1,1 kg og 288 sider ren løbeglæde kombineret med videnskabelige facts.

Det første, der slår en, er det lækre layout. Uuhh, den er skøn at holde i hænderne! Bogen er fyldt med fotos, taget af Tor under hans mange marathonløb. Bente har skrevet masser af videnskabelige facts i et sprog, som er til at forstå.  Det hele er krydret med gode råd om, hvordan du forbereder dig samt tips til 'Den store Dag'.  Skal du selv, eller kender du en, der skal løbe sit første marathon i overskuelig fremtid eller måske bare trænger til det sidste skub for at gå i gang, så er dette den oplagte julegaveidé. Man bliver både glad og motiveret af at læse bogen, også selv om man er en rutineret marathon- og ultraløber.
Norske løbere kan købe bogen her

Således motiveret tog jeg løbeskoene på i eftermiddags. Sneen daler stille ned, og det bliver ikke meget smukkere, end når man løber i den stille skov, der ligner eventyrland. Lyden af den knitrende sne. Det er balsam for sjælen.

Som forventet er irritationen i lysken forsvundet, og der var ingen problemer med at løbe 20 km. Når det er koldt, foretrækker mange de særlige windtights, men jeg elsker at løbe i lange underbukser og et par tynde løse vindtights over. Det brugte jeg den første vinter, jeg løb, og det bruger jeg stadig. Ingen grund til at udskifte noget, der virker og føles behageligt :-)

2 kommentarer:

  1. Er det en bog du vil anbefale at ønske sig i julegave? Jeg holder meget af Tors beretninger og billeder fra hans løb, og hvis der er brugbare råd og ideer så vil det være oplagt for mig.
    Ja, er det ikke bare det bedste at løbe i dette (til tider) vanvittige vejr? Er det gangske alm. herre lange underbukser du løber i? Jeg har èt par gode ægte vintertights, men de skal jo vaskes en gang i mellem og måske er din ide i virkeligheden bedre. Jeg brugte sidste år at tage vindtætte bukser udenpå når det var -19, men det er jo rart at have noget at variere med.

    SvarSlet
  2. Jeg synes bestemt, at bogen er værd at ønske sig.

    Jeg bruger lange underbukser beregnet til løb fra Craft i damemodel. Jeg har også en undertrøje i samme materiale. Mine er jo en ældre model, men de ligner til forveksling disse: http://www.loebeshop.dk/product/craft-dame-pro-zero-lang-underbuks_3822/. De findes også i en varmere kvalitet, som måske er mere relevant til den finske kulde :-)
    Du skal endelig ikke bruge alm. underbukser af bomuld!

    SvarSlet