torsdag den 18. november 2010

Fælden

Det er nemt at falde i fælden, når det begynder at blive gråt og koldt udenfor. Fælden med at træne i det varme fitnesscenter i stedet for at løbetræne i det, der nærmer sig frostgrader. Hvis jeg så bare brugte løbebåndet, men det gør jeg ikke. Jeg kan nemlig ikke fordrage at løbe på bånd!

Jeg er blevet meget glad for at spinne, men når jeg vælger et hold, der begynder kl. 17, bliver det undskyldningen for ikke at løbe den dag. Inden jeg har sovet efter nattevagten, fået morgenmad og er kommet i tøjet, bliver de to aktiviteter for tæt på hinanden, når jeg helst vil løbe, mens det stadig er lyst.

Så passer det langt bedre med bodycombat, der ligger kl. 19-20. Her kan jeg løbe 1-1½ timer om eftermiddagen, spise et let måltid, slappe af og så tage afsted kl. 18.45. Da David har sagt god for denne træning ifht. skulderen, bliver planen fremover at deltage i bodycombat mandag og torsdag aften samt spinning fredag kl. 16.30-18.00. Fredag er nemlig ofte min hviledag, og så passer det fint med et længere spinningpas sidst på eftermiddagen.

For jeg skal jo ud på landevejen igen! Jesper er begyndt at tale om marathontræningen, som vi skal have op at køre, før han drager afsted til Sydamerika lige efter jul.

Jeg har fået den første mail fra Louise og Mille, der står for projekt 'Løb og muskler' på Rigshospitalet, og nu venter jeg på at blive indkaldt til samtale. Jeg skal afsætte 2 x 5 timer + 1 x 1 time, når vi går i gang. I skal naturligvis nok komme med på sidelinien :-)

Dagens træning: 10,4 km løb + bodycombat og så naturligvis 2 x 14 km cykling til arbejde. Jeg skal jo leve op til Sundhedsstyrelsens anbefalinger ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar