tirsdag den 9. november 2010

Min lodseddel

Jeg har købt en slags lodseddel for 11 dollars. En lodseddel til New York Marathon 2011. Hvert år er der mere end 100.000, der ansøger om startnr., så man skal være utroligt heldig for at komme med. Det koster 11 dollars at tilmelde sig, mens selve startgebyret trækkes, hvis man får et nr. Kval.kravet på 3.38 for min aldersgruppe blev klaret i Hamburg, så nu er det bare at krydse fingre for, at de trækker mit navn ud i midten af marts. Hvis det sker, bliver det en dyr lodseddel, for så bliver der trukket yderligere 285 dollars på bankkontoen. Men jeg vil synge som Liza Minelli I wanna be a part of it - New York New York hele vejen hen til banken :-)

Pga. skulderproblemet har jeg ikke trænet fart i et par måneder, så nu er det tid til at få lidt speed på igen. Jeg føler mig ærligt talt som en gammel veteranbil, der er lidt længe om at komme op i omdrejninger! Det er for tidligt til intervaller, så jeg har løbet 6 km fartleg i stedet for. Det går laaangsomt, men det går fremad.

6 kommentarer:

  1. Det kan godt være, at jeg læser det helt forkert - men jeg forstår det altså, som om du har en guaranteed entry, når du har opfyldt kvalifikationskravet.

    Der står: "The following groups are eligible for guaranteed entry to the ING New York City Marathon 2011:" , så kommer der en masse bullet points - og kvalifikationstider er én af de bullet points.

    Derudover står der også:
    "Include the race name and date with your application. Please contact us via email at marathonmailer@nyrr.org if you qualify."

    ... du plejer at have helt styr på den slags, men jeg kan ikke dy mig for at skrive. For sådan som jeg læser det, kan du godt begynde at spare op! :-)

    Bedste hilsner
    Malene

    SvarSlet
  2. Hej May-Britt

    Det er da ikke nødvendigt at deltage i lodtrækningen, når du allerede er kvalificeret til NY. Jeg har i hvert fald selv løbet det med en kvalifikationstid uden at være med i lodtrækningen. Glæd dig til løbet - det er fantastisk:)

    /Sidse

    SvarSlet
  3. Tak for oplysningerne. Jeg har tjekket min status på løbets hjemmeside, og der står, at jeg er med i lotteriet.
    Nu har jeg sendt en mail til arr. for at høre, hvordan jeg skal forholde mig.

    SvarSlet
  4. Hej May-Britt,
    Jeg har også været med på en guaranteed entry plads fordi jeg opfyldt kvalifikationstid. Man skal bare oplyse hvad for en maraton det var og ens tid og man får plads med det samme. Held og lykke med det - det er et fantaskisk løb!

    SvarSlet
  5. Jeg har skrevet min sluttid fra Hamburg i ansøgningen og hakket af, at jeg deltager med en kval.tid, så jeg forstå ikke helt, hvad der er gået galt.
    Men jeg venter bare utålmodigt på en mail fra arr., at de hjælper mig ud af probelmet. Det er nok ikke 1. gang, de har haft en ansøger, der kludrer i det :-/

    SvarSlet
  6. Jeg håber at det lykkedes for dig, fordi NYCM er en stor oplevelse. I øvrigt kan jeg se at vi muligvis mødes til Täby Extreme Challenge i april næste år. Jeg deltager dog kun på 80 km, da det er mit første ultra løb.

    SvarSlet