mandag den 22. november 2010

Mandags-David

Det er igen blevet mandag og tid til at blive behandlet af David. Jeg er flere gange mødt op i troen, at nu var alt ok, og behandlingen kunne afsluttes. Jeg er blevet klogere og møder derfor nu op velvidende, at når David får fingre i forsiden af skulderen, er det stadig ikke smertefrit.

Jeg kunne fortælle, at jeg ikke har haft ondt i den forgangne uge, og at jeg havde været god til at huske isposen fra mandag til fredag, hvor der var en rytme i det. Den blev slået totalt i stykker i weekenden! Den glædeligste nyhed var, at jeg mærkede absolut intet til skulderen under søndagens løb.

Men så snart David fik fat i mit ømme punkt, var den gal igen. Så jeg fik en ny gang massage samt en nål i punktet. Det gjorde mere ondt end sidste gang, da han prikkede i hinden omkring musklen. Han provokerer derved kroppen til at frigøre binyrebarkhormon. Det virker betændelseshæmmende og er samme stof, som man får i blokader. Sidste mandag mærkede jeg meget hurtigt en effekt, men denne gang lader den vente på sig. Måske det hænger sammen med, at det gjorde mere ondt i dag? Nu får skulderen is på (kan man sige, at den får 'den kolde skulder' ;-) ), og så tager jeg til bodycombat i aften og får frustrationen ud!

4 kommentarer:

  1. Har ikke nået at være inde og læse blogge i de sidste dage, men vil bare sige dig at hvis VM ryger, så finder vi et marathon til dig heroppe i stedet for New York så fortvivl ikke - der er feks et den 01/10/11, det skulle vel ikke være noget problem..... Som du ved er der en stadig åben invitation til dig (og de andre tøser...)!

    SvarSlet
  2. Jeg har Berlin Marathon d. 25. september, så jeg kommer stadig udenlands i efteråret. Men tak for tilbuddet :-)

    SvarSlet
  3. Hvorfor ikke bare få den blokade? Det er da også en billigere løsning end ham David :)

    SvarSlet
  4. Jeg har altid set en blokade som sidste udvej, og så længe der er fremskridt med alm. behandling, der ikke skjuler evt. symptomer, bruger jeg det.
    En blokade har den effekt, at den tager smerterne øjeblikkeligt, hvilket ofte fører til, at man overvurderer, hvor langt man er helingsmæssigt og dermed kan forværre skaden.
    Så jeg passer troligt min mandagsaftale med David :-)

    SvarSlet