lørdag den 20. november 2010

Overvejelser og forhandlinger

Det seneste døgn er gået med mange overvejelser. Hvad skal jeg? Jeg er sikker på, at på min gravsten kommer der til at stå 'Når man vælger noget til, vælger man også noget fra'. Det har nærmest været et mantra de sidste par måneder!

Lad mig starte med at fortælle Jespers holdning til mine overvejelser om VM: 2011 er en marathonsæson! That´s it! Ingen forhandlinger!!! Han er bange for, at jeg sætter mig mellem 2 stole, når jeg vil begge dele. At det ikke bliver helhjertet med marathon, fordi VM ligger og ulmer hele året.

Jeg har meget stor respekt for Jespers mening, og når jeg bruger ham som coach, må jeg også tager hans bekymring alvorligt. Jeg tror bare ikke, at han har ret. Ikke denne gang.

Først vil jeg sige, at der er ingen garanti for, at jeg bliver udtaget til landsholdet! Det er absolut ikke en selvfølge, for kampen om pladserne på holdet spidser til. Der er heldigvis flere og flere kvinder, der prøver 24 timers løb, og flere løber sig ind på landsholdet. Med det udsatte mesterskab bliver der rig mulighed for endnu flere til at kvalificere sig, både hos herrene og hos damerne, og da jeg ikke løber 24 timers løb i 2011 (med mindre det er VM), kan jeg sagtens blive overhalet af mere kvalificerede løbere. Bare så det er på plads...

Men jeg mener sagtens, at hvis jeg tager en beslutning om at satse på VM, kan jeg godt abstrahere fra det de første 7-8 måneder af året, mens det handler om marathontræning. Det vil i så tilfælde være bedst for mig, at VM bliver i november for at få så lang tid til restitution efter Berlin Marathon som muligt.

Jesper er vist ikke overbevidst endnu, men det må jeg jo arbejde på ;-)

Jeg har derfor truffet et par tunge, men nødvendige beslutninger i dag.
1. Jeg har meldt fra til TEC 100 miles med en forespørgsel om, jeg kan overføre mit nr. til 2012.
2. Jeg har skrevet til New York, at jeg ønsker at trække min tilmelding tilbage. Måske det var skæbnens spil, at jeg fik registreret en plads i lotteriet i stedet for direkte kvalifikation? Nu kan jeg forhåbentligt slippe med at betale 60 kr. i lotterigebyr.

Jeg skal meget gerne løbe en ny kvalifikationstid i 2011 og dermed sikre mig en plads til løbet i 2012. Det åbner også mulighed for at min datter, der meget gerne vil til NY, kan tage med. Det er nemlig umuligt i 2011, hvor hun forhåbentligt starter på sin ønskeuddannelse i erhvervsjura til september.

Bliver jeg ikke udtaget til landsholdet, er det naturligvis ærgerligt, at jeg har meldt fra til NY, men når man vælger noget til, vælger man også noget fra...

2 kommentarer:

  1. Det var kedeligt at høre, men jeg håber du får en chance i 2012 for at få den fantastiske oplevelse at løbe i mål inde i parken. Altså i Ensta Krog - selv om Central Park også har sin charme :)

    SvarSlet
  2. Jeg har mailet med Jan, som fortæller, at løbet afholdes d. 15.-16. april 2012, og at tilmeldingen går i gang i august, så jeg må jo holde mig klar ved tasterne.
    Måske der er en venlig sjæl, der lader et ord falde på Facebook, når den går i gang ;-)

    SvarSlet