tirsdag den 23. november 2010

Ro på...

Så er tingene gået i orden omkring aflysningerne af TEC 100 miles  og NYC Marathon.

TEC har mange løbere på venteliste, og arr. har derfor tilbudt, at hvis man melder afbud inden 31.12., får man startgebyret retur. Jan Söderkvist, der er en af de 2 arr, spurgte, om jeg ikke havde lyst til at deltage på den korte distance 50 miles? Nej tak, 100 miles or nothing. Han har selv gennemført flere 100 miles løb, så den holdning kunne han sagtens forstå. Han kunne oplyse, at næste løb bliver d. 15.-16. april 2012, og tilmeldingen går i gang i begyndelsen af august. Der bliver udsolgt i løbet af få dage, så man skal have afklaret med sig selv, om man vil med, når tilmeldingen begynder. Bare hvis nogle har fået lyst...

I nat har jeg fået en mail fra NYC, at de annulerer min tilmelding. Jeg mister naturligvis de 11 dollars, jeg har indbetalt, men det er jo peanuts i forhold til, hvad rejsen ellers vil koste.

Det er rart at have klaret aflysningen af de to løb. Jeg kan nu med sindsro og en ryddet kalender holde træningmøde med Jesper. Han kommer på besøg d. 5.-6. dec, hvor træningsplan inkl. konkurrencer skal aftales. Jeg har ikke hørt et ord fra ham omkring VM, siden han skrev, at 2011 er en marathonsæson. Det betyder én ting: han er stadig ikke enig i, at jeg kan/skal løbe VM sidst på året! Her ligger kimen til en spændende (ahem) diskussion mellem to stædige ultraløbere.

Der er travlt ved pc-en i disse dage. I de sidste 10 dage har jeg fulgt den 20-dobbelte Ironman i Mexico  med Kim Greisen. En fuldstændig ud-af-denne-verden event! 76 km svømning er forlængst slut, og de er i fuld gang med de 3600 km på cykel. Teamet regner med, at vi når torsdag, før Kim skal i løbeskoene for at tage sidste etape: 844 km løb.

Søndag gik med at følge Rasmus Henning, der blev nr. 2 i Arizona Ironman, og dermed formodentligt fik points nok til at være kvalificeret til næste års VM på Kona, Hawaii.

Mest interessant bliver det dog at følge de danske løbere på Bislett. På lørdag kl. 12 går de i gang, og jeg vil især følge min ven Niels Høg Henriksen. Løbet på Bislett er anderledes end andre 24 timers løb, fordi det foregår indendørs. Dvs. at man løber i samme belysning døgnet rundt. Udendørs kan man hente fornyet energi, når den nye dag bryder frem, fordi det samtidigt markerer, at man nærmer sig slutningen på løbet. Den fornemmelse vil jeg tro, man kommer til at mangle, når man løber i kunstig belysning hele tiden. Niels er en mentalt stærk løber/person, så jeg ser frem til et godt resultat fra hans side.

I følge forlydende har Lars Skytte Christoffersen måtte slås med en fiberskade i det ene lår de seneste uger. Forhåbentligt er han fit for fight, når det går løs!

Skal jeg lige i en lille parentes bemærke, at jeg glemte fyssens formaning fra sidste mandag: ingen bodycombat samme dag som behandling! Lad mig sige det således: jeg er blevet påmindet af skulderen om advarslen hele aftenen og natten!!!

Nå ja, så er resultatlisten også kommet fra løbet i Allerød. Jeg står noteret for 48.10, så jeg må have fat i arr., for det er ikke korrekt. Jeg gider ikke stå noteret for en tid, jeg ikke har løbet. Vi var kun 8 kvinder, der løb 10 km, mens der var 30 på 5 km turen. Hermed en opfordring til omegnens kvinder, at der er andre muligheder end diverse kvindeløb, og en tur i skoven med en masse løbeglade mænd er jo ikke det værste, der kan overgå én ;-)
Næste løb er d. 19. dec med juleglögg, før vi går ind i de sidste hæsblæsende juledøgn. Vel mødt.

5 kommentarer:

  1. Hov - har vi ikke en aftale den 19.?

    SvarSlet
  2. Jo jo, men det er jo først ved frokosttid, og løbet er kl.10, så mon ikke jeg kan nå begge dele? Ellers dropper jeg løbet :-)

    SvarSlet
  3. Med den fart du skyder, når du snildt begge dele. Jeg ville gerne selv deltage - lyder som et hyggeligt løb (og du lokker godt med de løbeglade mænd), men jeg har desværre pokkers langt til Allerød ... og ingen bil.

    Men vi ses efter løbet :-).

    Henriette

    SvarSlet
  4. Vi har jo ikke aftalt mødetid- og sted endnu. Når det sker, tager jeg stilling til, om jeg løber. I søndags var jeg hjemme kl. 11.20, så hvis vi først mødes efter kl.13, burde jeg kunne nå det.

    SvarSlet
  5. Vi kan da bare indrette os efter løbet :-) Sen frokost et centralt sted?

    SvarSlet