torsdag den 30. september 2010

Vinterpausen er udskudt


Min plan var oprindeligt at gå på vinterpause i et par måneder efter løbet i Schweiz, men den er nu udskudt i 8 uger. Slaget er tabt, men der er tid til at vinde et nyt!

Som jeg skrev i går, passer den sidste weekend i november mig perfekt. Det skyldes, at jeg skal være dagvagt en del uger i november og december, hvor jeg skal arbejde fra mandag til fredag, men lige præcis den uge har jeg fri fra torsdag kl. 12.30 til mandag kl. 23.15.

Jeg er optimistisk omkring startnr. i Oslo, så det planlægger jeg efter. Der er flere af mine norske løbevenner, der har spurgt, om jeg kommer, og blandt andet bliver det til en gensyn med Ellen Wold, der også gennemførte GUCR i sommers. Vi er en lille eksklusiv klub, Ellen og jeg. De to eneste nordiske kvinder, der har været tilmeldt og ovenikøbet gennemførte GUCR. Det er da en flot 100% statistik. Den kan mændene ikke slå ;-)

Som led i træningen deltager jeg i 6 timers løbet i Albertslund  Løbet bliver arr. af ALOT, hvor min landsholdskollega (godt nok på sprinterdistancen 100 km) Charley Prødel hører til. Det er glædeligt at se flere svenske og norske løbere på startlisten, herunder endnu en GUCR Finisher Krister Lind, der fylder 50 år på løbsdagen. Jeg savner stadig at se hans hustru Lailas navn på listen. Hun er fornylig blevet nr. 3 ved de svenske mesterskaber på 100 km i tiden 9.58.24, så hold øje med hende, hvis hun stiller op!

Alle disse planer er jo fine, men hvis ikke skulderen kommer sig, kan det være lige meget! Det er temmelig svært at få tid hos fyssen pt. (det lover ikke godt for den danske folkesundhed), så indtil videre er min første tid hos David på mandag. Jeg krydser findre for, at han får et afbud i morgen, så vi kan komme i gang.

Nå, men jeg håber, at i ikke også havde planlagt at holde vinterpause fra bloggen og hænger på i de kommende 8 uger :-)

4 kommentarer:

  1. Vi er ikke så nemme at slippe af med...

    Som tæger har vi bidt os fast....

    SvarSlet
  2. jaha, det var jo hyggelig at du bestemte deg for å løpe i Oslo. Håper du får en fin opptur der. Det er sikkert lurt med en ny stor utfordring så raskt som mulig etter at du ikke fikk prøvd deg skikkelig i Sveits.

    SvarSlet
  3. Men hvad med kindtanden, kan du allerede løbe efter tandudtrækning? Har du fået en diagnose på skulderen, altså, hvad er der galt med den?
    Det er utroligt trals, når man ikke kan træne, som man gerne vil
    Mvh Kirsten F

    SvarSlet
  4. @ Frold: Jeg går ud fra, at det er en kompliment ;-)

    @ Olav: Tiden vil vise, om det bliver optur, men det bliver helt sikkert dejligt at dig og de øvrige løbevenner igen :-)

    @ Kirsten: Jeg løb en kort tur i onsdags før tandlægebesøget, men jeg løb ikke i går. Jeg fik besked på at holde mig lidt i ro et par dage.
    Jeg har fået navnet på de muskler, der er irriterede, men du ved - latinske navne på muskler...aghhh
    Begge fys. siger, det er overbelastning pga. de ensidige bevægelser under løb. Jeg tror, det opstod under 6 timers løbet i Vodskov, hvor jeg løb i kortærmet t-shirt trods den kølige vind. Musklerne er nok ikke blevet rigtigt varme, hvilket har skabt irritationen.

    SvarSlet